شما اینجا هستید

اجتماعی » اصلاح شبکه توزیع برق گنبد با ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار درحال انجام است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها و به نقل از ایرنا، محمدعلی عربگلو اظهار داشت: تاکنون ۹۰ کیلومتر از شبکه توزیع برق گنبدکاووس با جایگزین کردن کابل‌های خودنگهدار به جای سیم، اصلاح شده است.

وی افزود: با اجرای طرح اصلاح شبکه توزیع، اتلاف انرژی برق حدود ۵۰ درصد در شبکه فشار ضعیف کاهش می‌یابد و در نتیجه از ورود میلیون‌ها تن آلاینده ناشی از مصرف سوخت‌های جایگزین (گازوئیل و مازوت) به فضای کشور جلوگیری می‌شود.

طبق نظر کارشناسان حوزه انرژی، میانگین تلفات در شبکه توزیع برق کشورهای پیشرفته پنج درصد و این رقم در ایران ۱۰ درصد است.

عربگلو، افزایش ایمنی کارکنان هنگام فعالیت، حذف شاخه‌زنی درختان به دلیل تعداد زیاد سیم‌ها، زیباسازی مبلمان شهری و کاهش سرقت برق را از دیگر مزایای اصلاح شبکه توزیع برق برشمرد.

مدیر امور توزیع نیروی برق گنبدکاووس ادامه داد که هم اکنون این اداره، برق مصرفی ۲ شهر و ۲۱۳ روستا و نقطه جمعیتی این شهرستان را با مجموع ۱۳۷ هزار مشترک تامین می‌کند.

عربگلو، مصرف روزانه مشترکان برق گنبدکاووس در ایام مختلف سال به‌جز فصل تابستان را ۸۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: به دلیل افت فشار گاز مصرفی نیروگاه برق و سختی تهیه مازوت به عنوان سوخت جایگزین، شهروندان و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان برای جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، در مصرف گاز و برق صرفه جویی کنند.

وی از صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی گنبدکاووس که دیزل ژنراتور دارند، خواست با عقد قرارداد با اداره برق از مزایای فروش انرژی بهره‌مند شده و به کاهش مصرف انرژی کمک کنند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، سه هزار و ۷۰۵ کیلومتر شبکه انتقال برق فشار ضعیف و متوسط دارد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس