شما اینجا هستید

اخبار گنبد » هشدار جدی اداره محیط زیست گنبدکاووس:
نویسنده : محمد جواد پردل

  1. ب گزارش پایگاه خبری گنبدی ها:

اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گنبدکاووس در برگه هشدار زیست‌محیطی جدید خود، از کشاورزان و شهروندان خواست از آتش‌زدن بقایای و ضایعات کشاورزی به هر دلیلی خودداری کنند. این سازمان تاکید کرد که این اقدام نه تنها باعث تخریب منابع طبیعی می‌شود، بلکه پیامدهای جبران‌ناپذیری برای محیط زیست و سلامت جامعه خواهد داشت.

طبق گزارش منتشر شده، آتش‌زدن پسماندهای کشاورزی منجر به بروز چندین بحران جدی می‌شود که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
– تخریب اکوسیستم: نابودی موجودات مفید زمین از جمله حشرات، پرندگان و جانوران خاکزی.
– کاهش حاصلخیزی خاک: از بین رفتن مواد آلی و میکروارگانیسم‌های مفید که باعث افت کیفیت خاک در آینده می‌شود.
– آلودگی هوا: افزایش شدید آلاینده‌ها که مستقیماً منجر به تشدید بیماری‌های تنفسی در میان شهروندان می‌گردد.
– خطر آتش‌سوزی: احتمال انتقال سریع آتش به مزارع مجاور، باغ‌ها و منابع طبیعی.

اداره محیط زیست گنبدکاووس همچنین یادآور شد که طبق «قانون مدیریت پسماند»، آتش‌زدن پسماندهای کشاورزی مصداق جرم بوده و پیگیردهای قانونی برای متخلفان در پی خواهد داشت. در پایان، این سازمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق سامانه ارتباط مردمی محیط زیست به شماره ۱۵۴۰ اطلاع‌رسانی کنند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس