شما اینجا هستید

اجتماعی » مزار شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس عطرافشانی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها و به نقل از ایرنا، شهیدان “علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی‌زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی” روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافتند که این امر سبب عقب‌نشینی مزدوران شاه شد.

 

جوانان گنبدی به گمان پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را زخمی کردند.

همه ساله برای بزرگداشت شهدای واقعه ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس مراسم بزرگداشتی با حضور خانواده‌های این شهدا و نیز مردم و مسوولان ۲ شهرستان برگزار می‌شود.

 

دراین مراسم امام جمعه شهرستان گالیکش درسخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان ۱۲ دی ۵۷ گنبدکاووس و دیگر شهدای انقلاب اسلامی و نیز سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهیدان بندگان صالح خداوند هستند که با بصیرت و اخلاص در راه خدا جهاد و جان خویش را نثار می‌کنند.

حجت الاسلام سیدمحمد دلبری افزود: شهدای ۱۲ دی ۵۷ گنبدکاووس نیز با بصیرت و اخلاص و در راه رضای خدا مقابل مزدوران رژیم طاغوت ایستادند و به شهادت رسیدند.

وی همچنین سردار شهید سلیمانی را نمونه عبد صالح خدا در زمان حاضر دانست که بدون توجه به مادیات و حقوق و مزایا، فقط در راه خدا به جهاد با کفار پرداخت و به شهادت رسید.

وی تصریح کرد: وحدت و همبستگی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری از الزامات امروز جامعه برای مقابله با توطئه‌های استکبار است که باید همواره سرلوحه همگان قرار گیرد.

 

شهرستان گنبدکاووس با حدود ۳۷۰ هزار نفر جمعیت از شروع انقلاب اسلامی تاکنون حدود ۵۲۰ شهید والامقام تقدیم میهن اسلامی کرده است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس