شما اینجا هستید

اخبار گنبد » ماه مبارک رمضان ماه تقویت ایمان و تقوا است

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخش اول سخنان  خود با اشاره به  ماه پر فیض رمضان گفت:  روزه داری بر اساس شریعت اسلامی از سوی خداوند بر همه حق پرستان و امت محمد (ص) فرض گردیده است ایشان در ادامه از فضایل ماه مبارک رمضان سخن گفتند.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاده با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقویت ایمان و تقوا است افزود: این فرصت ارزشمند را  غنیمت بشماریم و تلاش کنیم  بهتر از گذشته با قرآن و مفاهیم قرآنی انس بگیریم و در تقریب به خداوند و سنت های پیامبر (ص) بکوشیم.

 

وی با ابراز خرسندی از اینکه مردم ایران اسلامی و بخصوص ترکمنان  نسبت به حفظ ارزش ها و حرمت ماه رمضان بسیار مقید و پایبندند افزود:  الحمدلله در این ایام جوانان ما علاوه بر روزه داری، بدنبال کسب علوم عقیدتی، شرعی و قرآنی هستند و با علما و ائمه ارتباط بیشتر و  نزدیگتری از خود نشان می دهند و این رویکرد ها موجب دلگرمی و امیدواری برای جامعه ما است.

حاج آخوند عبدالباسط نوری زاد تصریح کرد: تقویت ایمان و تقوا، تزکیه نفس، خود داری از اعمال نامشروع، حرام، غیر اخلاقی و انسانی،‌ حمایت و دستگیری از نیازمندان و …از جنبه های معنوی و روحی روزه داری است.

وی افزود: ماه رمضان ماه مبارزه با نفس، ماه تقویت اخلاق حسنه و نظم اجتماعی، امانتداری، صبر، استقامت و ماه درس مساوات در میان افراد اجتماع است.

وی گفت: خداوند در ماه مبارک رمضان فرصت های ارزنده بسیاری در اختیار بندگانش قرار داده که یکی از بارزترین آنها قبولی بلاشک توبه نادمین و گناهکاران است، زیرا که خداوند غافر و بخشاینده است.

حاج آخوند در بخش دوم سخنان خود در مورد اهمیت صلوات فرستادن به هنگام شنیدن یا خواندن نام مبارک پیامبر اکرم (ص) بیان کردند .

ذکر صلوات یکی از اذکار مهم و پرخاصیت در اسلام میباشد که در بسیاری از مکان ها و در زمان های مختلفی توصیه به گفتن آن شده است. این ذکر فواید بسیاری برای دنیا و آخرت انسان دارد و گفتن آن توسط بسیاری از علما و بزرگان دین توصیه شده است. یکی از سنت‌های اصیل و ارزشمند ، صلوات بر پیامبر وآل او (صلی الله علیه و اله وسلم ) است.

خطیب جمعه امروز حاج آخوند نوری زاد در بخش پایانی سخنان خود درباره احترام به والدین اساس تحکیم بنیان خانواده بیاناتی را فرمودند

ایشان گفتند یکی از مسائل جدی و نگرانه کننده در جامعه کنونی ما فاصله گرفتن فرزندان از والدین به دلیل مسائل کوچک دنیوی و بی احترامی و حتی عداوت نسبت به پدر و مادر است.

آخوند عبدالباسط نوری زاده با اشاره به اینکه خانواده رکن اساسی هر جامعه ای است تصریح کرد: متاسفانه امروزه برخی از جوانان به رابطه صمیمی با اعضای خانواده و بخصوص احترام نسبت به پدر و مادر بی اعتنا هستند و حتی برخی در راهروهای دادگاه ها از اولیاء خود شاکی اند، اینگونه رفتارها بسیار نگران کننده و مایه شرم است.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس اظهار داشت: پدران و مادران با تمام وجود و امکاناتی که در اختیار دارند تلاش می کنند تا شرایط را برای رشد و تعالی فرزندان خود مهیا کنند. اینکه برخی از جوانان پس از رسیدن به اوج و بالندگی بخصوص پس از ازدواج، به پدر و مادر خود  بی احترامی و یا  آنان را ترک می کنند، از دیدگاه اسلام ظالم کرده اند.

آخوند عبدالباسط نوری زاده تصریح کرد: پیامبر (ص) در حدیثی فرموده اند: چنانچه شخصی مرتکب گناه شود خداوند بخشی از عذاب وی را در این دنیا و غالب آن را در آخرت جزا می دهد، ولی هرکس پدر و مادر خود را آزار و اذیت نموده و بی احترامی نماید خداوند بخش اعظم عذاب گناهش را در این دنیا به وی نشان خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه هر چند اینگونه رفتارهای ناپسند در میان جوانان ما اندک اند ولی همین میزان هم مایه نگرانی است، خطاب به جوانان اظهار داشت: از جوانان عزیز می خواهم با بهره گیری از دستورات تربیتی اسلام و پای بندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده کوشا باشند زیرا که مهمترین قدم ها در تحکیم جامعه اسلامی، سالم و پویا است.

حاج آخوند نوری زاد در پایان با اشاره به بحث تقسیم ارث میان فرزندان متوفی از علما ، بزرگان و کسانی که تقسیم ترکه اموال متوفی میکنند خواست که به صورت عادلانه و شرعی این کار را انجام دهند تا موجب نارضایتی و تفرقه میان وراث و اهل خانواده بوجود نیایید .

✍️رئوف نوبتی

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس