شما اینجا هستید

ایثار و شهادت » مکتب امام حسین(ع) مایه سعادت بشریت است

چهل روز از عاشورا می‌گذرد و چهل منزل از حزن و اندوهی که پایان ندارد. گویی این داغ تا همیشه‌ی تاریخ جانسوز است و هیچ اشکی التیام‌بخش آن نخواهد بود.

آنگونه که امام صادق(ع) فرمود: «ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین با تیره و تاریک شدن چهل روز برای عزای آن حضرت گریست و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست… و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند.»

امروز این حب حسین فاطمه(ع) است که جهانی را پای پیاده با هر عقیده و تفکری گرد حزن بی‌پایانش، جمع کرده تا همگان معترف شوند شمع وجود اباعبدالله‌الحسین(ع) هیچ‌گاه به خاموشی نمی‌گراید و تا ابد روشنی‌بخش راه جاماندگان قافله کربلاست.

چهل روز است که بیرق‌ سیاه ماتم عزای حسین(ع) بر فراز خانه‌ها دیده می‌شود و علم‌ عزایش در دست زائران پیاده رخ نمایی می‌کند تا به ارباب بگویند راه ابوالفضل‌العباس(ع) ادامه دارد.

امروز قبر شش‌گوشه قبله‌گاه دل‌های محزون است و راه‌های منتهی به کربلا سرشار از برکت و رحمت‌اند تا نگذارند هرم گرما و ازدحام زائران از حلاوت این زیارت کم کنند.

آری اباعبدالله الحسین(ع)، مشعل فروزان سعادت و کشتی نجاتی است برای خوشبختی تمام عالم…

از همین روست که جدش حضرت محمد مصطفی(ص) فرموده:«به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله على(ع) هدایت مى‏‌یابید و به وسیله حسن(ع) احسان مى‏‌شوید و به وسیله حسین(ع) خوشبخت مى‏‌گردید و بدون او بدبخت. بدانید که حسین(ع) درى از درهاى بهشت است، هر کس با او دشمنى کند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى ‏کند.»

یا سیدالشهدا(ع)…
بزرگی مصیبتی که در عاشورا و کربلا بر تو گذشت را کسی تاب نمی‌آورد، عظمت مظلومیت تو دلها را تا همیشه‌ی تاریخ به درد آورده و کسی چون فرزندت مهدی(عج) قادر به درک این ماتم نیست چنان که فرموده: «هر صبح و شام بر تو گریه و شیون مى‏‌کنم و در مصیبت تو به جاى اشک، خون مى‏‌گریم.»

یا حسین(ع)…
امروز آه جاماندگان اربعینت، عرش را می‌لرزاند، پس با گوشه چشمی خریدار این دل‌های شکسته باش و به حرمت حریم کبریایی‌ات، عاشقان جامانده را برات کربلا بده..‌‌.

اربعین حسینی بر شیفتگان و عاشقان مکتب ثارالله(ع) تسلیت باد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس