شما اینجا هستید

آموزش و پرورش » کلنگ ساخت مدرسۀ کودکان اوتیسم در گنبدکاووس به زمین زده شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، پیش از ظهر امروز چهارشنبه  ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۲ عملیات اجرایی ساخت مدرسه ویژه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم ساکن در هفت شهرستان واقع در شرق استان گلستان با حضور حمید رضا خان محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان،وحید فراهی مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گلستان، مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس،امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای اسلامی،آخوند ابوبکر خوجملی دستیار استاندار گلستان در امور اهل سنت، حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس،عراز مراد مغربی قوجق معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس و برخی مدیران استانی و شهرستانی و خیرین استانی و شهرستانی در شهرستان گنبدکاووس شروع شد.

در این مراسم فراهی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان در سخنانی گفت: این مدرسه در زمینی به مساحت سه هزار و ۲۰۰ مترمربع و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز ظرف یکسال ساخته می‌شود.

فراهی افزود: ۵۰ درصد هزینه ساخت این آموزشگاه که پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز آن ۲۰ میلیارد ریال است توسط «علی‌محمد چوپانی» نیکوکار گنبدی تامین و بقیه هم توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم این مدرسه که در راستای کاهش سختی‌ها و مشکلات خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم ساخته می‌شود، در کوتاه‌ترین زمان ممکن احداث شود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی هم با قدردانی از کمک خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدرسه «اوتیسم»، گفت: درحال حاضر حدود ۱۰۰ دانش‌آموز مبتلا به این بیماری در گنبدکاووس و شهرستان‌های واقع در شرق گلستان وجود دارد.

امانقلیچ شادمهر افزود: گلستان فقط یک مدرسه «اوتیسم» آن‌هم در شهر گرگان دارد و تردد روزانه دانش آموزان شرق استان علاوه بر سختی‌هایی که دارد، هزینه بالایی را به خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

همچنین معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با قدردانی از کمک خیرین قول داد این آموزشگاه در کمتر از یک سال با تامین سهم دولت، ساخته شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس