شما اینجا هستید

آموزش و پرورش » آیین بهره برداری از هنرستان خیرساز زنده یاد احمد محمدی برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، صبح امروز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲، هنرستان ۱۲ کلاسه تمام خیرساز « زنده یاد احمد محمدی »در شهرستان گنبد کاووس با حضور حمیدرضا خان محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، سیدرضا نظری مدیرکل آموزش و پرورش استان، وحید فراهی مدیر کل نوسازی مدارس گلستان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد.

حمیدرضا خان محمدی در آیین افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه تمام خیرساز گنبدکاووس گفت؛ از خیران مدرسه‌ساز در ساخت مدارس قدردانی می‌کنیم و باید روحیه ایثار و گذشت به دانش‌آموزان و نسل آینده آموخته شود.

وی همچنین بابیان اینکه گنبدکاووس یک شهرستان بزرگ با هویت فرهنگی است، اضافه کرد: تلاش داریم مسائل و مشکلات حوزه فضاهای آموزشی این شهرستان از جمله تکمیل استخر و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی آن با تامین اعتبارات لازم در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تا پایان نیمه نخست امسال ۲ هزار مدرسه در حال ساخت تکمیل و تحویل آموزش و پرورش می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور از بهسازی ۱۰ هزار مدرسه کشور در قالب طرح شهید «عجمیان» خبر داد و گفت: در طرح شهید عجمیان که مربوط به شاداب سازی حیاط مدارس است، ۷۰۰ مدرسه استان گلستان و گنبدکاووس شاداب‌سازی خواهند شد.

 وی افزود: طرح شهید عجمیان یکی از طرح‌های جهادی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب برابر آموزشی است که با هدف بهسازی و شاداب سازی فضاهای آموزشی در سطح کشور در ۲ فاز اجرایی وعملیاتی شده است.

خان‌محمدی گفت: آن‌دسته از مدارس کانکسی گنبدکاووس هم که جنبه الحاقی ندارد تا سال ۱۴۰۳ برچیده خواهد شد.

وی برلزوم ترویج فرهنگ ایثار و گذشت و نیکوکاری در بین دانش‌آموزان و نسل آینده در مدارس تاکید کرد و اظهار داشت: باوجود همه تلاش‌هایی که دولت در بخش‌های مختلف از جمله مدرسه‌سازی انجام می‌دهد دشمنان به‌دنبال تخریب و ترویج کم‌کاری و ناکارآمدی دولت و نظام هستند.

عرازمراد مغربی قوجق مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این مراسم بابیان اینکه خانواده «مرحوم احمد محمدی» تمامی هزینه احداث، تجهیز و راه‌اندازی این هنرستان را تامین کردند، افزود: تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل ۲ پروژه استخر دانش‌آموزی و پژوهش‌سرای دانش‌آموزی در این شهرستان را معاون وزیر خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، عملیات ساخت هنرستان خیر ساز ۱۲ کلاسه زنده یاد احمد محمدی در گنبدکاووس با زیربنای ۲ هزار و ۱۷۰ متر مربع در ۳ طبقه دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شده است و این هنرستان تمام خیرساز می باشد که تمامی هزینه های احداث، تجهیز و راه اندازی آن توسط خانواده زنده یاد احمد محمدی خیر بزرگ کشوری پرداخت شده است. این هنرستان برای تحصیل دانش آموزان دختر در رشته‌های فنی و کاردانش احداث و به عنوان هنرستان تخصصی رشته خیاطی از آن استفاده خواهد شد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس