شما اینجا هستید

اخبار گنبد » ۵۳ درصد واحد روستایی گنبدکاووس بی دوام می باشد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، رئیس بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران این شهرستان که با حضور امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای اسلامی، حمیدگوکلانی معاون عمرانی فرمانداری ویژه گنبدکاووس به‌ مناسب سالروز افتتاح حساب شماره ۱۰۰ امام و تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۸ برگزار شد اظهار کرد: طبق آخرین سرشماری که در سال ۱۳۹۵ صورت گرفته است ما در شهرستان بیش از ۴۷ هزار واحد مسکونی روستایی داریم که بر اساس همین سرشماری ۲۰ هزار واحد از آن با دوام و ۲۷ هزار واحد از آن بی دوام می باشد که اخیراً بازنگری را سازمان آمار انجام داده است که طبق اصلاحیه آن آمار ۲۵ هزار واحد بی دوام و ۲۲ هزار واحد بادوام در این شهرستان وجود دارد که ۵۳ درصد واحد مسکونی روستایی بی دوام می باشد که نیاز به برنامه ریزی دارد

مرتضی صابری بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن متولی آن می باشد که در سال اول اجرای آن ۱۰۵۷ واحد را موفق به انعقاد قرارداد شدیم که ۸۹۱ واحد عملیات آن شروع شده است که متوسط حدود ۳۰۰ واحد از آن به پایان کار رسیده است.

وی افزود:  در سال دوم جهش تولید مسکن ۱۶ درصد سهمیه استان به شهرستان گنبد اختصاص یافت که ۱۴۵۲ واحد تخصیص یافته است که تسهیلات ۲۰۰ میلیونی به آن داده می شود که ۵ درصد نرخ سود آن و بازپرداخت ۲۰ ساله می باشد.

مهندس صابری ادامه داد، در حال حاضر ۸۶ درصد معرفی های به بانک به انعقاد قرارداد منتج شده است که از مجموع ۱۴۵۲ واحد تعداد  ۱۴۱۴ واحد معرفی به بانک کرده ایم و ۱۲۱۸ واحد انعقاد قرارداد گرفته اند که از این جهت رتبه اول را در استان داریم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان همچنین به تشریح طرح های حمایتی بنیاد که با انعقاد تفاهم نامه بین دستگاه های همراه اجرایی می شود پرداخت و بیان کرد: تفاهم نامه پنج جانبه بین بنیادمسکن،بنیاد مستضعفان،کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سپاه پاسداران می باشد که این طرح ۵۰ میلیون بلاعوض ،ده تن سیمان و دو تن میلگرد دارد که در حال حاضر سهمیه استان ۱۲۰۰ مورد می باشد و سهمیه شهرستان ۲۰۰ مورد است که تشکیل پرونده ۱۹۰ مورد از آن را داده ایم و ۱۰۴ مورد از این واحدها به مرحله پایان کار خود رسیده اند.

وی ادامه داد، تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن،کمیته امداد و بنیاد مستضعفان می باشد که سهمیه استان ۶۵۰ مورد می باشد و سهمیه شهرستان گنبد ۱۰۰ واحد می باشد و  این تفاهم نامه ۸۰ میلیون بلاعوض دارد که توسط کمیته امداد پرداخت می شود، ۱۰ تن سیمان که توسط بنیاد مستضعفان پرداخت میشود و در حال حاضر ۱۶ مورد پایان کار خود را می گیرند.

 مهندس صابری افزود، از دیگر طرح های حمایتی بنیاد تفاهم نامه دوجانبه ویژه کسانی است که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند که بین بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان می باشد.

وی همچنین از اجرای طرح جهش تولید مسکن در شهر گنبدکاووس خبر داد و تشریح کرد: بنیاد مسکن در طرح جهش تولید مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت متولی می باشد که با دستور استاندار در شهرهای گرگان و گنبد بعضی از پروژه های راه و شهرسازی را بنیاد مسکن به عنوان کارگزار شروع کرده است که در گنبد پروژه ۹۶ واحدی بهارستان را شروع کرده‌ایم که در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد را دارد که از پروژه های شاخص استان می باشد.

مهندس صابری از اجرای طرح هادی در ۶۶ درصد روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: : این طرح در  ۱۰۶ روستا شروع به اجرا شده است که درصد برخورداری ما نسبت به میانگین استانی پایین تر است که در استان ۷۵ درصد و در شهرستان ۶۶ درصد می باشد که وسعت بالا و پراکندگی روستاها، کم بودن اعتبارات از مهمترین دلایل آن می باشد.

وی افزود:سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن گنبدکاووس قرار گرفت که با مشارکت دهیاران ۳۶ روستا شامل ۳۰ روستای بخش مرکزی و ۶ روستای بخش داشلی برون این شهرستان عملیات آسفالت معابر آنها در مجموع به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع انجام شد.

امانقلیچ شادمهر در این نشست با قدردانی از تلاش ها و حمایت های بنیاد مسکن،کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مستضعفان که در واقع سه ضلع مثلث حامی مهم قشر آسیب پذیر جامعه ما هستند بیان کرد: بنیاد مسکن با چالش های مهم و عمده ای مانند عرصه ،ساخت بهسازی زمین و…  درگیر می باشد و همواره در کنار بحران های ایجاد شده پیش قراول همه نهادها در حل این بحران ها بوده است.

وی افزود: عملکرد بنیاد مسکن انقلاب در حل این چالش ها بی نظیر بوده و دولت و مجلس شورای اسلامی همه ی توان خود را جهت استحکام سازی مسکن و ساخت مسکن برای اقشار ضعیف جامعه به کار برده است.

نماینده مردم گنبدکاووس و بخش داشلی برون در مجلس شورای اسلامی در پایان بیان کرد: با وجود تمام تلاش ها تنها ۷ درصد از اعتبارات به بخش عمرانی اختصاص داده شده است که تخصیص اعتبارات عمرانی سهم مهمی در پیشرفت منطقه ما خواهد داشت  و در کنار همه ی این موارد اولویت اصلی اعتبارات برای تکمیل طرح های نیمه تمامی می باشد که بعضاً چندین سال از افتتاح طرح خود می گذرد و با پیشرفت های ۷۰ درصد می باشد.

گزارش: محسن علی پور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس