شما اینجا هستید

اخبار گنبد » سند چشم‌انداز قرآنی گلستان تدوین شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، سیدمصطفی حسینی واعظ روز چهارشنبه در حاشیه همایش قرآنی ستاره‌های زمینی در محل امام زاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس در جمع خبرنگاران مهمترین اولویت این سند را مردمی‌سازی فعالیت و تبلیغ قرآن در جامعه دانست و اظهار کرد: تلاش داریم از ظرفیت مردم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و محرومیت زدایی با رویکرد قرآنی در جامعه استفاده کنیم.

وی افزود: برای افزایش همراهی مردم، اولویت خود را احیای جلسات و دوره‌های قرآنی که در دهه‌های قبل بیشتر از امروز برقرار بود، قرار داده‌ایم و تا سال ۱۴۰۸ قرار است ۱۵ هزار جلسه مردمی انس با قرآن کریم در استان گلستان برگزار شود.

دبیر شورای هماهنگی سند قرآنی گلستان ادامه داد: ستاد اجرایی این سند به دنبال شناسایی افراد مستعدی است که در گوشه گوشه شهرها و روستاها نشست‌های قرآنی برگزار می‌کنند تا محتوای لازم را با استفاده از اساتید برجسته استانی و کشوری در اختیار آنان برای توسعه فعالیت‌ قرار دهد.

حسینی واعظ با تاکید بر گفتمان سازی جریان قرآنی در کل استان از طریق اجرای این سند، گفت: تلاش داریم از طریق برگزاری نشست‌های قرآنی با رویکرد محتوایی و تربیتی، توجه به مسائل اعتقادی را در میان نوجوانان و جوانان بیش از پیش ارتقا دهیم.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس هم از اجرای برنامه‌های متعدد در راستای سند چشم انداز قرآنی در کشور با هدف برون رفت از آسیب‌های اجتمایی و ارتقای سطح درک جامعه از مفاهیم و مبانی کلام الله مجید خبر داد و بیان کرد: ۳ هزار محفل انس با قرآن کریم تا سال ۱۴۰۸ در شهرستان برگزار خواهد شد.

مهدی دهرویه افزود: نیاز است برای تحقق این سند و رونق بیش از پیش محافل قرآنی ویژه جوانان و نوجوانان در شهرستان با همکاری نهادهای مرتبط و استفاده از ظرفیت فعالان قرآنی، برنامه‌های کاربردی تدوین شود.

وی گفت: در قالب اقدامات محله محور با رویکرد کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی با همراهی مردم و خیران می‌توان محافل متنوع قرآنی را برای جذب بیشتر جامعه به اصول و مبانی دینی برگزار کرد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس