شما اینجا هستید

اجتماعی » در توزیع اقلام اساسی شب عید مشکلی نداریم

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، مهدی دهرویه در نشست ستاد تنظیم بازار با اشاره به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان گفت: در روزهای باقیمانده امسال و در آستانه نوروز نظارتها بر بازار افزایش خواهد داشت و تیم های نظارتی ترکیبی به ویژه قرارگاه امنیت غذایی در این امر مشارکت جدی خواهند داشت.

وی در باب نظارت چند لایه تصریح کرد: در فرمانداری نیز تیمی بر عملکرد دستگاههای متولی نظارت خواهد کرد.

وی افزود: در زمینه توزیع کالاهای اساسی گوشت قرمز و برنج و شکر و… که توزیع آن با نرخ دولتی آغاز شده باید به مردم اطلاع رسانی شود و در توزیع اقلام اساسی مشکلی نداریم.

وی تصریح کرد: به‌منظور تنظیم قیمت میوه شب عید، ۱۰ تن میوه دولتی برای این شهرستان در نظر گرفته شده است و این میزان میوه به‌منظور تنظیم قیمت بازار شب عید در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان توزیع خواهد شد.

وی گفت: نظارت بر بازار باید برای مردم ملموس باشد و تمهیدات لازم به منظور توزیع عادلانه ارزاق عمومی در دستور کار قرار گیرد.

نظارت بر توزیع عادلانه اقلام اساسی شب عید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز اظهار داشت: تامین به موقع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، قیمت گذاری مناسب کالاها، نظارت و بازرسی بر واحدها صنفی از مهمترین وظایف ستاد تنظیم بازار است و این اقدامات در راستای بهبود کسب و کار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

محمدرضا میرنیا گفت: با استمرار نظارت و بازرسی در بازار و رصد قیمتها برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیر قانونی و بی ضابطه قیمت ها باید کنترل و نظارت مستمر بر قیمت ها وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در شرایط اقتصادی و نوسانات قیمت بازار باید نظارت و بازرسی دقیق توسط اعضای کارگروه صورت پذیرد گفت: با توجه به نزدیکی به پایان سال و ایام عید و همزمان با ماه مبارک رمضان دستگاههای متولی جهت تامین و جذب مرغ،شکر ، برنج و گوشت قرمز اقدام ویژه داشته باشند.

وی با عنوان اینکه نظارت بر توزیع عادلانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خواستار رصد مستمر  واحدهای توزیع شد و گفت: برنامه ریزی برای تامین میوه شب شامل سیب و پرتقال با کیفیت و مناسب و توزیع با نرخ مصوب و توزیع در دستور کار تعاون روستایی شهرستان است.

وی خواستار آسیب شناسی روند توزیع میوه شب عید در سالهای گذشته و پراکندگی عاملین فروش شد و افزود: تعزیرات و اتاق اصناف با هماهنگی و همکاری اتحادیه ها، با اشراف کامل بازار و کلیه صنوف را نظارت کرده و از هر گونه کم فروشی و گرانفروشی پیشگیری شود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس