شما اینجا هستید

تیتر1 » کلینیک تب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) گنبدکاووس راه‌اندازی می‌شود
گروه : تیتر1 , علمی

به گزارش گنبدی ها و به نقل از خبرگزاری فارس، شاهرخ رضایی ظهر امروز در جلسه اضطراری شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان اظهار کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا با تب آغاز می‌شود و برای تشخیص به موقع این بیماری کلینک تب در بیمارستان پیامبر اعظم (ص) فعال  و افراد مشکوک به این ویروس در این کلینیک مورد درمان قرار می‌گیرند.


وی تصریح کرد: شهرستان گنبدکاووس مرکز شیوع بیماری کرونا شناخته شده و با توجه به شیوع سریع این بیماری در روزهای آینده موارد مشکوک به بیماری افزایش خواهد یافت.

باید سطح هشدار و آماده‌باش خود را یک پله بالاتر ببریم
رضایی تاکید کرد: گنبدکاووس از شروع کننده شهر اپیدمی قم نیز در شیوع این بیماری جلوتر است و این امر نگرانی‌هایی را در سطح شهرستان ایجاد کرده است و بر این اساس باید سطح هشدار و آماده‌باش خود را یک پله بالاتر ببریم.
جانشین رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر رعایت بهداشت فردی توسط همشهریان ادامه داد: تا اطلاع ثانوی هرگونه تجمعات ورزشی و عمومی و جلسات غیرضروری ممنوع است و تنها راه شکست زنجیره شیوع و سرایت این ویروس رعایت بهداشت فردی به ویژه شستن دست با صابون مایع به صورت مکرر است.
وی خاطرنشان کرد: همه اماکن عمومی مانند زندان‌ها، مراکز نگهداری معلولان و سالمندان، خوابگاه‌های دانشجویی، پادگان‌ها و دیگر اماکن ضمن ضدعفونی و گندزدایی نظارت کامل می‌شود.

باید متصدی گرفتن پول و دادن نان در نانوایی‌ها جدا باشند
رضایی با ضروری دانستن رعایت بهداشت عمومی و فردی در اماکنی مانند نانوایی‌ها، رستوران‌ها و تهیه غذای بیرون‌بر گفت: آموزش‌های لازم در این خصوص به افرادی که در این مراکز کار می‌کنند داده شده ضمن اینکه در نانوایی‌ها باید متصدی گرفتن پول و دادن نان جدا باشند و مردم از دست زدن به نان‌ها و انتخاب آنها جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: دستورالعمل بهداشت و درمان نسبت به قرنطینه کردن در حال حاضر وجود ندارد و آنچه در شهرستان مورد تاکید است جداسازی و ایزولاسیون مطرح است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس