شما اینجا هستید

اخبار گنبد » ملک:پیشنهاد کاهش نرخ سود تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در حال بررسی است!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی گلستان، مهندس مهدی ملک اظهار کرد: کل نیاز سالانه مسکن ملکی شهری گلستان ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد است که در سال اول این طرح تا کنون ۹۷ هزار و ۹۹۱ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد حدود ۱۵ هزار متقاضی نسبت به تکمیل پرونده های خود اقدام کرده که جزو متقاضیان موثر شمرده می شوند.

وی افزود: همچنین تا کنون انتقال سند قطعی ۲۵۲ هکتار زمین برای احداث ۱۷ هزار و ۹۰۰ واحد انجام شده که این مقدار بیشتر از تعداد متقاضیان موثر است.

مهندس ملک از برنامه ریزی برای آغاز عملیات اجرایی چهار هزار مسکن در دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: هم اکنون به طور کلی در بخش های دولتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن مهر دو هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در ۳۵ شهر استان در حال احداث است.

وی در خصوص میزان قیمت تمام شده هر واحد گفت: طی جلسات مختلفی که با انجمن انبوه سازان و سازندگان گلستان برگزار شده، قیمت هر متر از این واحدها پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان پیشنهاد شده که این رقم در جلسات شورای مسکن استان مطرح و پس از تبادل نظر با اعضای شورا تایید یا رد می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستانه همچنین تصریح کرد: یکی از اهداف دولت سیزدهم، تامین مسکن برای تمامی اقشار است که لازمه ی تحقق این هدف پایین بودن قیمت مسکن می باشد.

مهندس ملک ادامه داد: با توجه به اینکه گلستان جزو استان های محروم کشور محسوب میشود، کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن از جانب استاندار به رئیس جمهور پیشنهاد شده که این موضوع در دست بررسی است.

وی افزود: گفتنی است که در روزهای اخیر به پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی میزان تسهیلات از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافت.

 

استمرار خدمت رسانی دولت سیزدهم در حوزه مسکن؛ عدم حذف متقاضیان بدون واریز وجه از طرح نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در جمع خبرنگاران گفت: متقاضیانی که در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اما امکان واریز وجه ندارند، از سامانه حذف نشده و پس از زمان واریز تخصیص پروژه خواهند شد.

مهندس مهدی ملک اظهار کرد: یکی از اهداف دولت مردمی سیزدهم خانه دار شدن تمامی اقشار جامعه، علی الخصوص قشر ضعیف است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: لازمه ی تحقق این امر، افزایش میزان تسهیلات و کاهش نرخ سود تسهیلات است.

وی افزود: در ماه اخیر، پیشنهاد دکتر بذرپاش وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش نرخ تسهیلات تا ۵۵۰ میلیون تومان در شورای پول و اعتبار مصوب شد.

مهندس ملک در ادامه گفت: همچنین پیشنهاد دکتر زنگانه، استاندار گلستان برای کاهش نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن برای متقاضیان گلستانی در دست بررسی است.

وی از خدمت ویژه دولت به متقاضیانی که پس از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن امکان واریز وجه اولیه را ندارند سخن گفت و افزود: چنانچه متقاضی نتواند پس از ثبت نام در طرح، وجه اولیه را واریز کند، از سامانه حذف نشده و تا زمان تامین وجه در صف تخصیص پروژه قرار می گیرد.

منبع : روابط عمومی اداره راه شهرسازی گلستان

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس