شما اینجا هستید

اجتماعی » آیین استقبال و نشست توجیهی نو دانشجویان دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، عباسعلی اسکندری سرپرست واحد دانشگاهی شهید بهشتی گنبدکاووس ضمن تبریک به ورودی های جدید این دانشگاه گفت: برای دانشجو معلمان در دانشگاه فرهنگیان برنامه ریزی های مختلف تربیتی و آموزشی و فرهنگی باید انجام شود تا معلمانی توانمند در اختیار جامعه قرار دهیم.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص اهمیت دانشگاه فرهنگیان افزود: شما سرمایه اصلی خانواده هایتان و امانتی در دانشگاه فرهنگیان هستید و در آینده باید در تدریس امانتدار واهل تربیت و تقوی باشید.

️استاد پیشکسوت ارزنده عبدالاحد شیخ ضمن اشاره به فن معلمی و مدیریت کلاس گفت؛ معلم بایستی ضمن پایدار بودن در کردار و رفتار، مجهز به فن و مهارت های مختلف تربیتی و آموزشی باشد تا بتواند مدیریت مطلوب در کلاس داشته باشد. ایشان عشق به معلمی را سبب تربیت نسلی فرهیخته دانست و به نومعلمان سفارش کرد: معلمی را بعنوان شغل نه بلکه بعنوان یک عشق قبول کنند و مهارت های پیش از تدریس که همان طرح درس نوشتن است و مهارت ضمن تدریس که همان فراگیری و عنوان مطالب به روز می باشد و مهارت پس از تدریس که همان روش ارزشیابی و نمره دهی است را بیاموزند و تاکید کردد زمانی که معلم درس می دهد چیزی یاد نمی گیرد اما وقتی گوش می دهد می آموزد.

️سرکار خانم خسروی تبار کارشناس امور اداری آموزش و پرورش نیز نکات اداری را برای نومعلمان تشریح کرد و در ادامه دکتر پورشاهرودی عضو هیئت علمی دانشگاه ضمن بیان نکات آموزشی لازم، با اشاره به نظم دانشجویان در کلاس های درس، آرزوی موفقیت و توفیق روز افزون برای دانشجویان را داشت.

️در ادامه پس از برگزاری نماز جماعت جهت برنامه های تفریحی، ورزشی و فرهنگی دانشجو نومعلمان با همراهی کارکنان دانشگاه به اردوگاه شهید چمران در آزادشهر اعزام شدند.

️دکتر منادی مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه فرهنگیان استان گلستان در اردوگاه شهید چمران ضمن تبریک به دانشجوها بیان داشت؛ معلمی شغل بابرکتی است و دوره ورود دانشجو معلمان به معلمی دوره خطیری است و بایستی دانشجوها سعی کنند از همان ابتدا کارشان برای رضای خدا باشد و در این راه ثابت قدم باشند.

وی افزود: معلم ناشایست مثل راننده نابلدی است که علاوه بر خودش به سایرین نیز صدمه می زند و برای این که دانشجویان بتوانند در آینده معلمانی توانمند شوند تشریح کرد: بایستی دانشجویان مهارت های مختلف تربیتی و آموزشی و فرهنگی را بیاموزند.

در ادامه مراسم نیز دانشجویان با همراهی اساتید با اجرای برنامه های مختلف ورزشی از قبیل دارت، طناب کشی ، فوتبال و والیبال لحظات شادی را سپری کردند و به نفرات برتر نیز جوایزی اهدا شد و پس از آن در پایان مراسم دانشجویان با حضور بر سر مزار شهدای گمنام، ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس