شما اینجا هستید

تیتر1 » لنگش کن! حکایت کمپین های اخیر

وقتی کنار گود نشسته ایم، فرمان دادن آسان است: لنگش کن!
این مَثَل قدیمی، واقعیت امروز کمپین هایی است که درست در زمان نتیجه دادن اقدامات سر از لاک خود بیرون می‌آورند.

سخت است خود را به درستی جای دیگری بگذاریم و راحت تر آنست که با دانستن تنها گوشه‌ای از ماجرا تا ته قصه را بخوانیم و فتوایمان را صادر کنیم. چندی است در فضای مجازی شهرستان کمپین هایی برگزار می‌شود که از نیت خوب بعضی ها که خواهان فعالیت های اجتماعی هستند سوء استفاده می‌شود. کمپین هایی که جز بر هم زدن آرامش مردم وایجاد تنش، بار روانی و اجتماعی نتیجه دیگری در برندارد.

کارزارها و کمپین هایی برای مردم مطلوب است که عملگرا باشد کمپین تلاش برای رفع بی آبی در نوار مرز، به ظاهر کمپین خوبی است اما موقع شناسی خوبی ندارد و در این شرایط جز بحران آفرینی نتیجه ای در بر ندارد. در حالی که مصوبات در حال نتیجه دادن است عملا با بی انگیزه کردن متولیان جلوی پیشرفت کارها گرفته خواهد شد و مصادره به نفع افرادی خواهد شد که بیرون گود نشسته اند و شاهد مبارزه مردم منطقه و مسئولان در مبارزه با غول خشکسالی هستند و هیچ کار عملی حتی تشویق را هم انجام نمی‌دهند.

بعضی ها ترجیح می‌دهند ردای منزه بودن بر تن کنند و بانگ برآورند که چرا مسئول کارآمد نیست یا چرا دولت ناتوان است. نمی‌شود به آسانی فرمان داد که لنگش کن! بلکه باید وارد میدان شد. کمپین ها زمانی موثر هستند که در کنار تلاش متولیان امر در خدمت رسانی به آسان کردن شرایط تا حصول برنامه ها و اقدامات موثر برای بهبود شرایط مردم بیانجامد مثل نذر آب، مثل کمپین بازگرداندن بازماندگان از تحصیل مثل کارزار درختکاری، کارزار مقابله با پیشروی ریزگردها که کشاورزی منطقه را به نابودی می کشاند، کارزار مناسب سازی محیط های شهری و روستایی از منازل تا پاساژها برای توان خواهان، کمپین ارتقاء شاخص های خودحفاظتی، کمپین شهروند ایمن جامعه سالم پویش هایی که دردی از مردم را دوا کند.

محسن علی پور – پایگاه خبری گنبدی ها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس