شما اینجا هستید

استان گلستان » فوری/هشدار وقوع سیلاب در استان گلستان

امان محمد کمالی ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استان، با اشاره به به نفوذ سامانه بارشی از فردا به استان اظهارداشت: با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وقوع سیلاب ناگهانی و آبگرفتگی برخی معابر عمومی با فعالیت سامانه ناپایدار از فردا هشدار دادیم.

وی افزود: از فردا جمعه سوم شهریور سامانه ناپایداری وارد استان گلستان می‌شود که پیامد آن بارندگی متناوب، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۲ درجه، بارش تگرگ و وزش باد نسبتا شدید تا بامداد یکشنبه ۵ شهریور خواهد بود.

کمالی مدیر کل هواشناسی گلستان در این باره گفت: احتمال وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، طغیان رودخانه‌های اترک و گرگانرود، اختلال در تردد جاده‌ای به ویژه جاده‌های کوهستانی و برخورد صاعقه وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان از هم استانی‌ها خواست از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، انجام فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز کنند.

کمالی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود بارش‌ها بسیار شدید و نقطه‌ای و بیشتر در شرق گلستان باشد، گفت: در این مدت احتمال آبگرفتگی معابر عمومی، وقوع سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد، اختلال در ترددهای جاده‌ای و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی و دامی وجود دارد.

منبع :تسنیم

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس