به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، عراز مراد مغربی قوجق در نشست با اصحاب رسانه گفت : به دلیل شهادت شهید والا مقام “محمود صارمی” روز ۱۷ مراد ماه را به نام روز خبرنگار نامگذاری شده که تبریک و تهنیت عرض می کنم. ،قراربر این بود که در ۱۷ مرداد ماه نشست تجلیل را تشکیل بدهیم ولی به دلیل برنامه های فشرده استانی نتوانستم در خدمت شما اصحاب رسانه باشم.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس افزود: انتقادات منصفانه را باجان دل پذیرایم و همیشه آماده همکاری با شما اصحاب رسانه هستیم، طبق گفته رهبر معظم وعزیزمان جهاد تبیین را معیار تلاش خود قرار می دهیم، نقش خبرنگاران بسیار پرنگ است. ما خبرنگاران را به عنوان پلی بین مردم و مسئولین می دانیم.

مغربی قوجق در ادامه اضافه کرد: سعی ما در کمک گرفتن از مجمع خیرین مدرسه ساز به عنوان بازوی اصلی آموزش و پرورش در ساخت و تجهیز مدارس در سطح شهرستان گنبدکاووس می باشد،مجمع خیرین شهرستان گنبدکاووس سرآمد و نمونه در سطح استان و حتی کشور می باشد، ما حتی سعی کرده ایم از مرکز استان یا حتی پایتخت خیرینی برای ساخت مدارس در سطح روستا و شهر دعوت کنیم.

وی بابیان اینکه گنبدکاووس خیرین مدرسه ساز خوبی دارد که در سطح استان گلستان نمونه هستند، افزود: هم اکنون چندین مدرسه در مناطق شهری و روستایی این شهرستان با مشارکت نیکوکاران درحال ساخت است و برخی پروژه‌های ساخته شده یا درحال احداث این عزیزان جهت تکمیل منتظر تخصیص سهم اعتباری دولت است.

مغربی قوجق، آمار دانش آموزان گنبدکاووس از پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم را ۸۹ هزار و ۵۷۳ نفر در ۶۰۰ آموزشگاه اعلام کرد و بیان داشت: برای سال تحصیلی جدید افزون بر ۳۰۰ نفر به آمار دانش آموزان این شهرستان اضافه خواهد شد.

وی از انجام فرایند ثبت نام دانش آموزان کلیه پایه‌ها، هدایت تحصیلی دانش آموزان ورودی پایه دهم و سازماندهی نیروهای انسانی (معلمان، دبیران، معاونین و مدیران مدارس) برای سال تحصیلی جدید در قالب پروژه مهر هم خبر داد و گفت: امسال در راستای راهبرد کیفیت بخشی آموزشی وزارت آموزش و پرورش دبیران مدارس خاص (شاهد، تیزهوشان، هیات امنایی و نمونه دولتی) باید ۵۰ درصد موظفی تدریس خود که ۲۴ ساعت در هفته است در مدارس دولتی عادی شهر و روستاها تدریس کنند.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، اخذ سند مالکیت برای ۱۰۰ مدرسه، راه اندازی پانسیون یا سالن مطالعه برای دانش آموزان در مدارس شبانه روزی بخش داشلی برون، تلاش برای تکمیل استخر دانش آموزی که ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیگیری احداث اردوگاه دانش آموزی را از دیگر اقدامات این اداره طی حدود سه ماه گذشته برشمرد.

مغربی قوجق به مساله هدایت تحصیلی و مشکلات ایجاد شده برای ثبت نام دانش آموزان پایه دهم نیز اشاره کرد و گفت: مطابق قوانین و دستورالعمل‌های ابلاغی درسال تحصیلی جدید باید حدود ۴۵ درصد دانش آموزان دختر و پسر این پایه که حدود پنج هزار نفر هستند، در هنرستان‌ها و مدارس کاردانش ثبت نام شوند تا ضمن کسب مهارت‌های فنی، شرایط برای ورود آنها به بازار کار پس از فراغت از تحصیل مهیا باشد.

وی بیان داشت: متاسفانه برخی خانواده ها بدون توجه به علایق فرزند خویش تمایل دارند آنها را در رشته‌های نظری (تجربی، علوم انسانی، ریاضی و معارف) ثبت نام کنند که در واقع استعدادهای آنها هدر می‌رود ضمن اینکه بررسی های ۱۰ ساله نشان می‌دهد قبولی دانش آموزان گنبدکاووس در رشته‌های پزشکی حتی از مدارس تیزهوشان و نمونه، بسیار محدود و انگشت شمار بوده است.

رییس مجمع خیرین مدرسه ساز گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از همراهی نیکوکاران گفت: از اواخر سال گذشته ساخت پنج واحد آموزشی در مناطق شهری و روستایی این شهرستان شروع شد ضمن اینکه یکی از خیرین گنبدی (علی محمد چوپانی) هزینه ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریالی احداث مدرسه «اوتیسم» ویژه دانش آموزان شرق گلستان را تقبل کرده است.

وی به مولدسازی اراضی مازداد آموزش و پرورش هم اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش زمین مازاد ندارد اما یک ساختمان اداری قدیمی در مرکز شهر و ۱۰ هکتار زمین زراعی در حاشیه شهرک صنعتی این شهرستان دارد که فعلا در اختیار ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان است.

در پایان نشست مغربی قوجق معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبد کاووس از خبرنگاران حاضر در جلسه با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل کرد.

 

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس