به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، صبح چهارشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۲ و در محل سالن اجتماعات هلال احمر سمینار کارآفرینی از رویا تا واقعیت با موضوع توسعه فرهنگ کارآفرینی و چالش های مرتبط با آن ویژه مدیران مدارس مقطع متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس برگزار شد.

این سمینار با مدرسی علیرضا جعفر مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف و حضور عراز مراد مغربی قوجق معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس، ساسان معین رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس، مریم آق آتابای رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس، مجتبی کریمی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گنبدکاووس و جمعی از مدیران علاقمند برگزار گردید.

عراز مراد مغربی قوجق معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این سمینار با بیان اینکه کارآفرینی موضوع بسیار مهمی است افزود: هدف ما این است که هنرستان هایمان را تولیدی محور اداره کنیم و محصولات تولیدی را مستقیم وارد بازار کار کنیم که این خود ایجاد شغل مستقیم برای هنرجویان خواهد بود.

وی افزود: بیکاری آسیب های اجتماعی مختلفی را همراه خواهد داشت و اگر هدایت تحصیلی دانش آموزان بصورت صحیح و براساس علاقه و استعداد آنها صورت بگیرد می توانند در ادامه وارد بازار کار شوند و در ایجاد شغل برای آنها مشکلی نخواهیم داشت.

مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس هنرستان ها را بستر بسیار خوبی برای ایجاد کارآفرینی دانست و افزود: بسیاری از دانش آموزانی که وارد رشته های شاخه نظری می شوند با ناامیدی ادامه تحصیلی خواهند داد که ناامیدی برای جامعه درحال رشد سم است و این در حالی است که شاخه فنی و حرفه و کاردانش می تواند در ایجاد شغل و امید در دانش آموز موثر باشد.

 

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس