شما اینجا هستید

اجتماعی » ۱۲ شکارچی غیرمجاز در زیستگاه‌های آبی گنبدکاووس دستگیر شدند

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها احمد احمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وضعیت آبی تالاب‌های بین المللی گنبدکاووس به نسبت مدت مشابه سال گذشته با بهبود وضعیت بارندگی‌ها در ماه‌های آذر و دی ارتقا یافته و هم اینک تالاب‌های آلماگل و آجی‌گل به طور کامل آبگیری شد اما آلاگل به عنوان بزرگترین تالاب شهرستان هنوز فاصله زیادی از جایگاه مطلوب خود دارد و فقط پنج درصد آبگیری شده است.

وی افزود: با توجه به آبگیری این تالاب‌ها جمعیت پرندگان مهاجر ورودی به زیستگاه‌های آبی گنبدکاووس افزایش یافته که به دنبال آن شاهد حضور شکارچیان غیرمجاز برای صید و شکار هستیم و بر همین اساس گشت‌های شبانه روزی را افزایش دادیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس گفت: نیروهای محیط‌بان با حضور و گشت زنی مداوم در زیستگاه‌های آبی شهرستان از جمله تالاب‌های بین المللی موفق به دستگیری ۱۲ شکارچی غیرمجاز در یک ماه اخیر شدند.

احمدی ادامه داد: معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در بازدید از تالاب‌های بین المللی گلستان اعتبارات خوبی برای حفاظت و احیای آنها در نظر گرفت که بعد از تفکیک شهرستانی برای تالاب‌های سه گانه گنبدکاووس هم هزینه خواهد شد.

وی افزود: سال گذشته نیز ۳۲ میلیارد ریال از محل طرح ملی حفاظت و احیای تالاب‌ها برای مجموعه تالاب‌های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی‌گل هزینه شد.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس