شما اینجا هستید

اجتماعی » غبارروبی گلزار شهدای ۱۲ دی امام زاده یحیی بن زید(ع) انجام شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، صبح امروز دوشنبه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، جمعی از مسئولین،خانواده شهدا و مردم انقلابی شهرستان در گلزار شهدای امام زاده یحیی بن زید(ع) آیین غبارروبی مزار شهدای انقلاب برگزار و یاد و خاطره هفت شهید ۱۲ دی سال ۵۷ گنبدکاووس را گرامی داشتند.

امام جمعه گنبدکاووس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهیدان انقلاب اسلامی، برلزوم استمرار راه آنان تاکید کرد.

وی اظهار کرد: باید برای زنده نگه‌داشتن یاد شهدای واقعه ۱۲ دی که مظلومانه در مقابل رژیم ستمشاهی ایستادگی کردند، تلاش داشته باشیم.

وی از بنیاد شهید خواست خاطرات مبارزان انقلابی و شاهدان عینی واقعه ۱۲ دی را جمع‌آوری کند تا سند محکمی برای نشان دادن انقلابی‌گری مردم منطقه باشد.


لازم به ذکر است که شهیدان والامقام علیرضا قزلسفلو، بشیر مهدی زاده، عباس فرقانی، نریمان نظری، سیاوش ناصری، محمود پیری و صفرعلی گلستانی در روز ۱۲ دی ۱۳۵۷ هنگامی که خبر حمله مزدوران رژیم شاهنشاهی به مردم گالیکش را شنیدند بلافاصله به کمک مردم این شهر شتافند که این امر سبب عقب نشینی مزدوران شاه شد. جوانان گنبدی با اطمینان از پایان یافتن واقعه گالیکش، سوار بر خودروها درحال بازگشت به شهر خود بودند که نیروهای ژاندارمری گالیکش در ورودی این شهر آنان را متوقف و مورد ضرب و شتم قرار دادند و با صدور فرمان ناگهانی شلیک، تعدادی از آنان را شهید و تعدادی دیگر را نیز زخمی کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس