شما اینجا هستید

پیشنهاد ما » نخستین طلای بازی های آسیایی هانگژو ۲۰۲۲ در دستان بلندقامتان والیبال ایران

ایران ۳-۱چین؛زیباترین طلای تاریخ والیبال

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها؛تیم ملی والیبال کشورمان با برتری در مقابل قطر در مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی هانگژو توانست جواز حضور در فینال رقابت ها را کسب کند، از طرفی تیم والیبال چین میزبان رقابت های آسیایی هانگژو در مرحله نیمه نهایی توانست با استفاده از امتیاز میزبانی و حضور نداشتن نفرات اصلی بازیکنان رقیب دیرینه خود یعنی ژاپن را شکست دهد و حریف تیم والیبال ایران در فینال رقابت ها آسیایی باشد.

تیم ملی والیبال ایران در کل رقابت های رسمی آسیا تا کنون نه قهرمانی را به دست آورده است، درحالی که چین با هشت قهرمانی یک پله از ایران عقب تر است و می‌توانند با اول شدن در بازی های آسیایی خود را به ما برساند.

شاگردان بهروز عطایی در تیم ملی والیبال ایران تا اینجای کار خیلی خوب کار کرده‌اند و سرمربی تیم ملی با بکارگیری از تمامی بازیکنان فشار کمتری به ملی پوشان وارد کرده است. تیم ملی که در سال‌های گذشته چین را شکست داده، امیدوار است این‌بار همانند فینال انتخابی المپیک توکیو که در این کشور برگزار شد یک بار دیگر آنها را شکست دهند و سومین قهرمانی خود را در این تورنمنت به دست بیاورند.

تیم ملی والیبال ایران با داشتن ستاره‌های آماده‌ای همچون امیرحسین اسفندیار، امین اسماعیل نژاد و سید محمد موسوی می‌خواهد یک جام را پس از چند ناکامی به هواداران خود هدیه کند و با روحیه‌ای مضاعف راهی انتخابی المپیک در کشور برزیل شوند.

از طرف دیگر چین که همانند ایران و فقط یک ست در این رقابت‌ها از دست داده است. پس از آنکه آن‌ها تیم دوم خود را برای قهرمانی آسیا به ارومیه فرستادند، حالا توانسته‌اند با تیم اصلی به هدف اول خود یعنی حضور در فینال بازی‌های آسیایی برسند و برای رسیدن به هدف دوم خود یعنی قهرمانی کار سختی برابر ایران دارند.

در ست پایانی مسابقه بود تیم ملی والیبال با استفاده از سرویس های خوب صابر کاظمی و امیر حسین اسفندیار توانست در دو مقطع چهار امتیاز جلو بیفتد اما چینی ها هم هر بار توانستند به ایران برسند ولی در نهایت با چند اشتباه چینی‌ها و امتیاز آخر محمد ولی زاده روی سرویس دیدنی وادی ایران برای سومین بار عنوان قهرمانی مسابقات بازی های آسیایی را به دست آورد.

 

نتیجه فینال دیدار به شرح زیراست :

ایران ۳-۱ چین (ست اول: ایران ۱۹ – چین ۲۵؛ست دوم: ایران ۲۵ – چین ۱۴؛ایران ۲۵ – چین ۲۲؛ایران ۲۶ – چین ۲۴)

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس