شما اینجا هستید

اخبار گنبد » فوری/ورود ریزگرد های شدید از کشور ترکمنستان به گلستان

مدیرکل هواشناسی گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو اظهار کرد: از صبح امروز شنبه و با ورود ریزگردهای متراکم از کشور ترکمنستان به داخل استان گلستان، شاهد کاهش شدید شعاع دید در بسیاری از مناطق بودیم.

وی افزود: اهالی شهرستان‌های بندرگز، بندر ترکمن، گمیشان، علی آباد کتول، آق قلا، کردکوی و گرگان با گرد و خاک بالایی مواجه هستند و شعاع دید در برخی ساعات به ۳۰۰ متر کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به امکان استمرار پرواز از فرودگاه بین المللی شهدای گرگان افزود: هم اکنون شعاع دید در این فرودگاه ۲۰۰۰ متر برآورد شده است.

کمالی افزود: در حالی که مناطق غربی و مرکزی گلستان گرفتار گرد و خاک هستند در بخش شرقی این استان شاهد فعالیت سامانه‌های ناپایدار جوی و بارش‌های لحظه‌ای وسیله آسا هستیم.

وی گفت: تاکنون بیشترین بارش در شهرستان مراوه تپه به میزان ۱۵ میلیمتر گزارش شده و منطقه گوک تپه این شهرستان دچار سیلاب شده است.
مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: سامانه ناپایدار جوی بامداد فردا یکشنبه از شرق گلستان خارج خواهد شد.

گفتنی است، ۱۵۶ ایستگاه و سامانه هواشناسی از انواع مختلف شامل “سینوپتیک، اقلیم شناسی، باران‌سنجی، جاده‌ای، جو بالا، باران سنجی خودکار و پایش گرد و غبار” در استان گلستان فعال است.

گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است

منبع : خبرگزاری دانشجو

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس