شما اینجا هستید

اخبار گنبد » آیین گرامیداشت روز خبرنگار و تجلیل از اصحاب رسانه استان گلستان برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها،آیین گرامیداشت روز خبرنگار و معرفی برگزیدگان چهارمین جشنواره خانه مطبوعات گلستان، با حضور فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، غلامرضا منتظری، نماینده مردم گرگان و آق قلا و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل و مسئولان استانی و شهرستانی و اهالی رسانه در شامگاه چهارشنبه ۱۸ مرداد ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی که همراه بود با اجرای گروه تواشیح مکتب المهدی به سرپرستی مهدی درویشی از شهرستان گنبدکاووس و اجرای نقالی در باب”محرم” توسط فاطمه فندرسکی؛ هنرمند نوجوان فعال در حوزه شعر و ادب فارسی برگزار شد.

 

محمد رعیت :افتتاح دفتر خانه مطبوعات در شرق استان و برگزاری ۱۲ دوره‌ آموزش تخصصی روزنامه‌نگاری اقداماتی کم نظیر است

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تبریک روز خبرنگار و ادای احترام به شهدای استان گلستان، خصوصا ۵ شهید رسانه این استان، گفت:برخی اقدامات در حوزه رسانه انجام شده و از جمله آن افتتاح دفتر خانه مطبوعات در شرق استان بوده که در حال تجهیز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف روزنامه‌نگاری در استان گفت: در ۱۹ ماه گذشته ۱۲ دوره روزنامه‌نگاری تخصصی در استان برگزار شده است و به دنبال برگزاری دوره تکمیلی روزنامه‌نگاری تخصصی در استان هستیم.

محمد رعیت یادآور شد: برگزاری هر دوره آموزشی بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان هزینه دربردارد که نیمی از آن توسط معاونت مطبوعاتی و نیمی دیگر توسط استان تامین می‌شود.

رعیت درباره برگزاری جشنواره‌های تخصصی در حوزه رسانه افزود: دو جشنواره تخصصی مطبوعات در روز خبرنگار سال گذشته و امسال در استان برگزار شده است که معاونت مطبوعاتی بخش داوری آن را انجام داد.

وی گفت: بیش از ۵ میلیارد تومان آگهی‌های دولتی در استان توزیع شد که سه برابر بیشتر از سال ۱۴۰۰ است. هم چنین در ۴ ماهه امسال ۱.۶ میلیارد تومان آگهی دولتی بین رسانه‌ها توزیع شده است.

 

عرب احمدی :خبرنگاری در نظام صنفی به عنوان شغل سخت در نظر گرفته نمی شود

مدیرخانه مطبوعات استان گلستان در آیین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: ریشه همه مشکلات رسانه این است که در نظام صنفی تصویب نشده آیا فعالیت خبرنگاری شغل است یا خیر، شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت در نظر گرفته نشده است.

مدیرخانه مطبوعات گلستان در این مراسم، گفت: ریشه همه مشکلات رسانه این است که در نظام صنفی تصویب نشده آیا فعالیت خبرنگاری شغل است یا خیر، شغل خبرنگاری به عنوان مشاغل سخت در نظر گرفته نشده است.

وحید عرب احمدی افزود: گلستان جزو استان‌های کم برخوردار است ولی نگاهی به عنوان استان کم برخوردار نیست.

این مقام مسئول تاکید کرد: بحث تسهیل در عضویت صندوق هنر از دیگر مسائلی است که باید به آن اهتمام داشته باشیم.

عرب‌احمدی گفت:خانه مطبوعات باید به صورت صنفی دنبال شود و اساسنامه باید اصلاح شود.

 

 

استاندار گلستان؛دوره سواد رسانه ای برای مدیران برگزار می شود/پرداخت تسهیلات به خبرنگاران از محل تبصره ۱۶!

استاندار گلستان آقای در آیین گرامیداشت روز خبرنگار گفت: قلب حکمرانی سالم، خوب و متعالی رسانه‌ها هستند و باید نقش و جایگاه رسانه‌ها را بیش از پیش درک کنیم.

استاندار گلستان در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: قلب حکمرانی سالم، خوب و متعالی رسانه‌ها هستند و باید نقش و جایگاه رسانه‌ها را بیش از پیش درک کنیم.

وی افزود: در حکمرانی خوب و متعالی، پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری حرف اول را می‌زند. این پاسخگویی، زمانی اتفاق می‌افتد که خبرنگار مسلط و مطالبه‌گر به نمایندگی از مردم، مدیران را مورد سوال قرار دهد.

زنگانه ادامه داد: ابتدای هر تغییر پذیرش یک اصل قابل قبول ذهن‌ها، فکرها و جان‌ها است. سوال باید منطقی، عالمانه، با رعایت اخلاق حرفه‌ای، به‌دور از تخریب و جهت‌گیری‌های خاص باشد در این شرایط هر مسئولی هم باید پاسخگو باشد.

وی افزود: باید برای تعامل بهتر، سواد رسانه‌ای خود را ارتقا دهیم. در این امر ظرفیت‌سازی و آموزش حرف اول را می‌زند. ما مایل به برگزاری دوره سواد رسانه برای مدیران هستیم. از سوی دیگر باید جلسه‌های آموزشی کارگاهی ویژه اصحاب رسانه هم برگزار شود.

زنگانه ادامه داد: دشمنی‌ها با ما، دیگر از تهاجم، ناتو و شبیخون فرهنگی گذشته و همزمان در محاصره‌های بی‌رحمانه اقتصادی از سوی دشمن هم قرار داریم. آن زمان دفاع مقدس و اینجا دفاع مطهر مطرح است و خبرنگاران افسران این جبهه هستند.

استاندار گلستان با اشاره به برخی مسائل و مشکلات صنفی و معیشتی خبرنگاران اظهارکرد: سعی کردیم از محل تبصره ۱۶ به خبرنگاران تسهیلات پرداخت کنیم که بخشی از خبرنگاران از آن برخوردار شدند و درباره کسانی که جا مانده‌اند نیز پیگیری‌های لازم انجام خواهد شد.

وی افزود: همه پروژه‌ها در استان باید پیوست رسانه‌ای داشته باشد و ضمن طرح این موضوع در شورای اداری، به مناسبت روز خبرنگار این موارد را به دستگاه‌ها ابلاغ خواهیم کرد.

 

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛«امیدآفرینی» اولین رکن در مواجهه با جنگ ترکیبی دشمن است

معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در گرگان، گفت: رسانه‌ها در سپهر عمومی کشور از عناصر اصلی شکل‌گیری افکار عمومی و سرمایه‌های اجتماعی هستند.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی ضمن گرامیداشت روز خبرنگار گفت: جنگ ترکیبی که علیه جمهوری اسلامی ایران در این‌ سال‌ها به‌ویژه چندماه اخیر در ابعاد مختلف امنیتی، اقتصادی و روانی شکل گرفته است، علیه هیچ کشور دیگری سابقه ندارد.

وی افزود: در این مواجهه تاریخی اهالی رسانه موظف به نقش‌آفرینی هستند و رکن اول در این امر امیدآفرینی است. البته این به معنای نادیده گرفتن شکاف‌ها یا تملق‌گویی نیست بلکه به معنای نشان دادن واقعیت‌ها و در دام دسیسه‌ها و توطئه‌ها نیفتادن است.

مهدی‌پور بیان کرد: حتما رسانه‌ها مسائل و مشکلاتی دارند اما روزی که قبول کردیم وارد این حوزه شویم مکلف هستیم برای آگاهی مردم اقدام کنیم. یک تصویر قوی در این سال‌ها از ایران در عرصه خارجی شکل گرفته که دشمنان تلاش کردند آن را زیر سوال ببرند. در عصر حاکمیت فضای مجازی، قواعد به‌هم ریخته است و همه ما توانایی تولید، توزیع و انتشار اطلاعات را داریم.

وی گفت: استان گلستان در حوزه‌های محیط زیستی، تفاوت‌های مذهبی و مسافرپذیر بودن، ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند تبدیل به فرصت‌هایی بزرگ برای استان شود. از استاندار می‌خواهیم سهمی از رشد گردشگری به‌ویژه گردشگری خارجی را به رسانه‌ها اختصاص دهد.

مهدی‌پور ادامه داد: انسجام و وحدت مانع از بی‌اثری یک دستگاه می‌شود و می‌تواند به ما کمک کند. موضوع دیگر قانون انتشار و دسترسی آزاد اطلاعات است که مخاطب اصلی آن رسانه‌ها هستند.

وی افزود: در حدود ۲۰ ماه قبل رسانه‌ها، کاغذی نداشتند اما با همت و پیگیری رئیس جمهور توانستیم حمایت حداقلی از نشریات مکتوب داشته باشیم. پایگاه‌های خبری و خبرگزاری‌ها که مشمول اگهی دولتی نمی‌شدند مشکلات‌شان پیگیری و رفع شد. میزان اگهی‌های دولتی نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود سه برابر بیشتر شده است.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس