شما اینجا هستید

اجتماعی » حضور حماسی مردم در مراسمات محرم نقشه دشمن را خنثی کرد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، امام جمعه گنبدکاووس در جلسه شورای اداری  که با موضوع بزرگداشت پنج مرداد سالروز اقامه نخستین نمازجمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزار شد، گفت: مردم شیعه و اهل سنت این شهرستان حضوری پرشور در نماز عبادی – سیاسی جمعه دارند.

حجت الاسلام محمود ترابی افزود: جایگاه نمازجمعه و نهاد امامت آن که به فرموده رهبر معظم انقلاب؛ «قلب و قرارگاه فرهنگی» یک شهر و منطقه است، فعالیت‌های گسترده‌ای در مشارکت و نظارت بر برنامه‌های حوزه‌های فرهنگی، دینی و انقلابی دارد.

وی اضافه کرد: با وجود حضور پررنگ مدیران ادارات و نهادهای گنبدکاووس در نمازجمعه اما کارکنان و پرسنل اداری از جمله برخی ادارات و نهادها مانند آموزش و پروورش حضور کمرنگی دارند.

خطیب جمعه گنبدکاووس همچینن با قدردانی از حضور پرشور مردم در آیین‌های سوگواری دهه اول محرم و تجدید بیعت با آرمان‌های امام حسین (ع)، اظهارداشت: این حضور علاوه بر ظرفیت سازی برای نظام و مسوولان، نشان داد که مردم ما همچنان در مسیر انقلاب و ارزش‌های دینی قرار دارند.

وی با تاکید برضرورت کار و تلاش مضاعف مدیران جهت خدمت بیشتر به مردم، تصریح کرد: حضور پرشور و حماسی مردم در آیین‌های عزاداری امام حسین(ع) همچنین نقشه و تلاش دشمنان و جنگ ترکیبی آنها را برای جدا کردن خیمه جوانان، بانوان و مردم از خیمه اباعبدالله الحسین(ع)، خنثی کرد.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی از آغاز طرح مطالعه اجرای راه‌آهن «اینچه برون – گنبد – آزادشهر – شاهرود» خبر داد و تصریح کرد: اجرای این طرح به‌عنوان یکی از مطالبات مردم و فعالان اقتصادی گلستان به توسعه و رونق اقتصادی استان کمک زیادی می‌کند.

امانقلیچ شادمهر بیان داشت: احداث این خط ریلی به‌عنوان کوتاهترین، به صرفه‌ترین و اقتصادی‌ترین مسیر اتصال گمرک و منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون گلستان به کریدور شمال- جنوب برای توسعه و رونق اقتصادی این استان شمالی بسیار ضروری است.

وی اضافه کرد: برای طرح مطالعات و اجرای راه آهن اینچه برون – گنبدکاووس – آزادشهر – شاهرود و نیز تکمیل جاده ترانزیتی موسوم به نفت گنبدکاووس در پیوست ۱۹ و ۲۰ قانون بودجه سال گذشته و امسال ردیف اعتباری پیش بینی شده است.

شادمهر با تاکید برضرورت تلاش مدیران گلستان برای اجرایی شدن این پروژه ریلی ملی و پرهیز از بخشی نگری در آن، تصریح کرد: احداث این خط آهن باتوجه به اجرایی شدن منطقه آزاد تجاری – صنعتی اینچه برون و نیز بازار ۲۰۰ میلیون نفری کشورهای آسیای میانه می‌تواند به توسعه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال برای جوانان این استان کمک کند.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور اقتصادی فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز در جلسه شورای اداری با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه و مناسبتهای مرداد ماه از جمله عملیات غرورآفرین مرصاد و همچنین هفته مهارت اموزی را گرامیداشت.

محمد رضا میرنیا افزود: نمازجمعه منشا برکات و آثار فراوان  یک پایگاه اجتماعی سیاسی بزرگ است ویک نعمت بسیار بزرگ برای شورای اداری شهرستان است که مدیران محترم به مناسبت های مختلف در نمازجمعه حضور پیدا می‌کنند و با ارائه گزارش هفتگی به مردم بیشتر نزدیک می‌شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس