شما اینجا هستید

اخبار گنبد » باید منش مردمی و پهلوانی در والیبال گنبدکاووس حفظ شود

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها و به نقل از خبرگزاری ایرنا، فرماندار، رییس و برخی اعضای شورای اسلامی شهر، رییس اداره ورزش و جوانان و جمعی از پیشکسوتان و مربیان والیبال گنبدکاووس در یک دورهمی دوستانه ضمن بررسی مسائل و مشکلات تیم شهرداری، برلزوم همدلی، همکاری و حمایت همه جانبه حاضرین در این نشست از نماینده شهرشان برای حضور پرقدرت در مسابقات فصل آینده لیگ برتر والیبال تاکید کردند.

در این دورهمی که روز سه‌شنبه در سالن اجتماعات فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد، مدیرعامل باشگاه فرهنگی – ورزشی شهرداری این شهر در سخنانی گفت: فعلا مطابق نظر فدراسیون والیبال تیم شهرداری به همراه تیم شهرداری ارومیه به دسته اول سقوط کردند اما پیگیری‌ها برای حضور این ۲ تیم با سابقه در مسابقات لیگ برتر ادامه دارد.

«جمال الدین واحدی» افزود: مطابق نظر شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس در صورت فراهم شدن شرایط حضور این تیم در مسابقات لیگ برتر امسال، تیمداری خواهند کرد و مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال هم برای حمایت از تیم شهرداری مصوب کردند.

وی با بیان اینکه شهرداری گنبدکاووس سابقه پنج سال تیمداری از والیبال را دارد، اضافه کرد: مبلغ تصویب شده برای تیمداری امسال کافی نیست و باید با جذب حمایت‌های مالی از دیگر ادارات و نهادها، صنایع تولیدی و جامعه نیکوکاران این رقم را تا ۲ برابر افزایش دهیم.

واحدی تصریح کرد: شهرداری و شورای شهر گنبدکاووس طی پنج سال گذشته با بضاعت مالی خود همه تلاش‌شان را برای روشن ماندن چراغ والیبال این شهر انجام دادند اما در فصل گذشته نتایج در خورشان و مدنظر هواداران را به دست نیاوردیم با این حال تیم نوجوانان ما برای دومین سال متوالی یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی کسب کرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی – ورزشی شهرداری گنبدکاووس ادامه داد: استعدادهای والیبال در این شهرستان زیاد است و درخواست داریم همه پیشکسوتان و مربیان این رشته با همراهی یکدیگر و کمک به جذب بازیکنان با استعداد بومی با مبالغ کمتر از دیگر تیم‌ها، به موفقیت بیشتر تیم شهرداری کمک کنند.

رییس شورای اسلامی شهر گنبدکاووس هم گفت: امسال شهرداری لایحه ۱۵۰ میلیارد ریالی برای حمایت از تیم به شورا پیشنهاد داده و ۲ شرط شامل؛ در اختیار گذاشتن سالن المپیک و آکادمی والیبال به‌مدت پنج سال از سوی اداره کل ورزش و جوانان به شهرداری جهت بهسازی این سالن‌ها و دوم کمک مالی مسوولان یا ورزش و جوانان به حضور تیم شهرداری در مسابقات لیگ برتر امسال گذاشته است.

«رسول پایدار» افزود: بودجه فرهنگی – ورزشی امسال شهرداری و شورای شهر ۲۵۰ میلیارد ریال پیش‌بینی شده که ۱۵۰ میلیارد ریال آن صرفا به تمیداری والیبال در صورت تحقق ۲ شرط پیشنهادی اختصاص می‌یابد ضمن اینکه شهرداری از برخی رشته‌های دیگر مانند «والیبال نشسته مردان، فوتبال، کشتی، بدمینتون و بسکتبال» هم حمایت مالی می‌کند.

وی اضافه کرد: بسیاری از شهروندان از اعضای شورای شهر گله می‌کنند که چرا کل بودجه فرهنگی – ورزشی را صرف ورزش کرده و به فعالیت‌های فرهنگی کم توجهی می‌کنید؟ و یا دیگر رشته‌های ورزشی شهرستان هم درخواست حمایت مالی از شورا و شهرداری دارند.

پایدار بابیان اینکه اعضای شورای شهر و شهرداری گنبدکاووس معتقد به تیمداری هستند، ادامه داد: اما تنها انتظار ما همراهی و همکاری دیگر ادارات و نهادها از جمله ورزش و جوانان، صاحبان اصناف و واحدهای تولیدی و خیرین برای حمایت مالی از رشته‌های ورزشی شهرستان است.

همچنین در این نشست «نبی‌الله آخوندی، ناصر بارانی، یحیی عباسی و عبدالرحمن گوگ» دیگر اعضای شورای شهر گنبدکاووس هم در سخنانی ضمن اعلام حمایت از تیمداری شهرداری با بودجه مصوب اعلام شده در لیگ برتر امسال خواستار همدلی و همراهی بیشتر پیشکسوتان و مربیان والیبال شهرستان از تیم شهرداری و نیز کمک مالی دیگر ادارات و نهادها و خیرین به تیم شهرشان شدند.

پیشکسوت والیبال استان گلستان و گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از مجموعه شورای شهر و شهرداری در تیمداری والیبال، گفت: والیبال متعلق به همه مردم نه فرد یا گروهی خاص است؛ اگرچه شهرداری تیم داری می‌کند اما افتخار آن متعلق به همه علاقمندان به ورزش این شهرستان، استان و کشور است.

«نورقلی نیازی» که ۵۰ سال در رشته والیبال فعالیت دارد، افزود: متاسفانه شاهدیم اکنون این رشته ورزشی پرطرفدار در گلستان غریب واقع شده و تاکنون مقامات استانی کمتر از والیبال گنبدکاووس حمایت کردند و به قول‌هایی که می‌دهند کمتر عمل می‌کنند در حالی که باید از این تیم نیز همانند بسکتبال گرگان حمایت شود.

وی با تاکید بر ضرورت همدلی و همراهی بیشتر پیشکسوتان و مربیان والیبال از تیم شهرداری گنبدکاووس اضافه کرد: والیبال همش پول نیست بلکه باید از ظرفیت‌های موجود و استعدادهای خوبی که داریم، به نحو احسن استفاده کرد و پیشکسوتان کنار تیم باشند و نظر بدهند.

«طاهر آزمون» دیگر پیشکسوت والیبال گنبدکاووس هم گفت: مساله حضور تیم شهرداری در مسابقات لیگ برتر امسال قابل پیگیری است و فدراسیون می‌تواند به گنبد و ارومیه برای حضور در سطح اول والیبال کمک کند.

وی افزود: باشگاه‌داری زیاد سخت نیست باید روش‌های آن را اصلاح کنیم و در باشگاه فقط مدیرعامل باید تصمیم گیری کند و اعضای هیات مدیره تنها باید راهنمایی بدهند و تصمیم‌گیری نکنند.

آزمون اضافه کرد: در گنبدکاووس تعداد زیادی پیشکسوت و مربی خوب داریم اما تیم به چند نفر بیشتر نیاز ندارد بنابراین افرادی که انتخاب نمی‌شوند نباید ناراحت شوند بلکه باید در حد توان به تیم و کادر فنی کمک کنند.

همچنین در این نشست «عظیم جزیده، احد ارمشی و رامین بابایی» سه مربی تیم شهرداری گنبدکاووس در سال‌های گذشته هم در سخنانی ضمن قدردانی از شهرداری به خاطر تیمداری از والیبال، به استعدادهای خوب والیبالی در این شهرستان اشاره کردند و خواستار حمایت مالی بیشتر از این رشته پرطرفدار شدند.

مربیان گنبدی که برخی بودجه ۱۵۰ میلیارد ریالی امسال شهرداری گنبدکاووس را برای تیمداری در مسابقات لیگ برتر کافی و برخی آن را ناکافی می‌دانستند، خواستار تعیین تکلیف هرچه زودتر ضعیت حضور تیم در لیگ برتر یا دسته یک، برای انتخاب سرمربی و باریکنان و همچنین همراهی بیشتر پیشکسوتان با کادر فنی منتخب شدند.

فرماندار گنبدکاووس هم در این نشست با قدردانی از برگزاری این دورهمی و نیز حمایت مالی شهرداری برای تیمداری، گفت: اولویت نخست این نشست ارائه راهکار و ایده از سوی پیشکسوتان و مربیان برای حضور پرقدرت تیم شهرداری در مسابقات لیگ برتر امسال است.

مهدی دهرویه، با بیان اینکه پیگیری‌ها در سطح استانی و ملی برای حضور تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس در لیگ برتر امسال ادامه دارد، افزود: والیبال ورزشی قدیمی و ریشه دار در این شهرستان است و همه باید کمک کنند تا این رشته همچنان باقی بماند.

وی با بیان اینکه والیبال گنبدکاووس جای کاسبی نیست و باید منش مردمی و پهلوانی آن حفظ شود، اضافه کرد: والیبال باید دغدغه اصلی همه دلسوزان و مسوولان به این رشته باشد و با همین بضاعت مالی که شهرداری فراهم کرده باید تیم را در لیگ برتر حفظ و تیمداری کنیم.

دهرویه از آمادگی فرمانداری و استانداری گلستان برای تسهیلگری و پشتیبانی از والیبال گنبدکاووس خبر داد و بیان داشت: انتظار از جامعه پیشکسوتان والیبال هم کنار گذاشتن برای اختلاف سلیقه‌ها و همدلی و همراهی برای انتخاب سرمربی و موفقیت تیم است.

وی همچنین گفت: تلاش می‌کنیم از جامعه خیرین گلستان و گنبدکاووس هم برای حمایت از تیم والیبال شهرداری این شهر کمک بگیریم.

به گزارش ایرنا، تیم شهرداری گنبدکاووس در فصل قبل مسابقات والیبال لیگ برتر از ۲۶ بازی مرحله مقدماتی صاحب ۱۰ پیروزی شد و با ۲۹ امتیاز در جایگاه یازدهم جدول ۱۴ تیمی لیگ برتر قرار گرفت و باید به همراه شهرداری ارومیه در مرحله پلی اوت شرکت می‌کرد.

انتقاد به نحوه برگزاری مرحله پلی‌اوت از سوی ۲ تیم شهرداری گنبدکاووس و ارومیه و عدم حضور آنها در این مرحله، سبب شد تا برابر آیین نامه مسابقات این ۲ تیم به لیگ دسته یک سقوط کنند.

گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و رشته والیبال در بین مردمان این شهرستان علاقمندان زیادی دارد.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس