شما اینجا هستید

اخبار گنبد » ایجاد انجمن میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس گفت: آشنایی با قوانین و مقررات، حفظ و احیاء، معرفی و آموزش میراث فرهنگی و فراهم نمودن زمینه های لازم برای انتقال آن به عموم و تشویق و ترغیب مردم به رعایت احترام میراث فرهنگی و حفظ اثار از وظایف این انجمن است.

وی افزود: همکاری با کارشناسان و بازرسان و  همکاری با نهادها و ارگانهای محلی و جلب مساعدت همه جانبه آنان برای دستیابی به اهداف انجمن، از دیگر وظایف انجمن تشکیل شده است.

وی رویکرد این انجمن را رویکرد نظارتی عنوان کرد و افزود: شهرستان گنبدکاووس با دارا بودن میراث ملموس و معنوی همچون برج قابوس، شهر جرجان و مجموعه سوارکاری و … از ظرفیت های بالای گردشگری بر خوردار است که با استفاده از ظرفیت های بومی محلی از جمله بومگردی ها می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود.

مریم آتابای رییس میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس گفت: انجمن های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهادی است، ملی- فرهنگی و غیر انتفاعی،وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که بر حسب ضرورت و تشخیص در شهرستان ها، بخش ها و روستاها یا برای موزه ها و  آثار تاریخی تشکیل می شود.

گفتنی است که در این جلسه ابلاغ اعضای انجمن میراث فرهنگی اعطا شد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس