شما اینجا هستید

اخبار گنبد » تأسیسات اقامتی از نیازهای توسعه گردشگری گنبدکاووس است

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس روز دوشنبه ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ با محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در راستای پیگیری توسعه ظرفیت‌های گردشگری شهرستان گنبدکاووس دیدار و گفت‌وگو کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس در این نشست گفت: میراث جهانی گنبد قابوس یک ظرفیت بسیار خاص است که برای حفاظت و مرمت آن پیگیر اعتبارات موردنیاز از محل مصوبات سفر ریاست محترم جمهور هستیم.
مهدی دهرویه تصریح کرد: شهر باستانی جرجان و امامزاده یحیی بن زید(ع) جزو آثار شاخص شهرستان برای جذب گردشگر است که باید از منابع ملی و استانی در راستای توسعه و احیا آن اقدام کنیم.
وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت گنبدکاووس در حوزه صنایع‌دستی و برخورداری این شهرستان از هنرمندان شاخص و لزوم توجه به دغدغه هنرمندان در حوزه فروش، ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی جزو اولویت‌های شهرستان است.


در ادامه این نشست نیز مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: یکی از نیازهای اساسی شهر گنبدکاووس در حوزه گردشگری ایجاد تأسیسات اقامتی است که متأسفانه تاکنون در این حوزه خوب عمل نشد.
محمدجواد ساوری خاطرنشان کرد: با توجه به اعتبارات محدود حوزه میراث‌فرهنگی برای احیای شهر باستانی جرجان باید از ظرفیت بخش خصوصی بهره ببریم.
وی تأکید کرد: در سطح ملی در حوزه میراث‌فرهنگی نیازمند بازنگری قوانین هستیم که متأسفانه تاکنون این بازنگری اجرایی نشده است. یکی از موضوعات بسیار مهم در توسعه شهرستان گنبدکاووس به‌روزرسانی قوانین دست و پاگیر در حوزه میراث‌فرهنگی است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس