شما اینجا هستید

اخبار گنبد » حضور آمریکا در منطقه بالاترین منکر است

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها و به نقل از خبرگزاری ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب آمریکا را ام الفساد می‌دانند و بر این مساله تاکید دارند که این کشور از طریق حضور در منطقه شیطنت‌هایش را اعمال می‌کند.

حجت الاسلام ترابی با قدردانی از عملکرد حوزه بهداشت و درمان در سطح استان و شهرستان، گفت: تا پیش از این قابل تصور نبود که روزی در گنبدکاووس در کنار آنژیوگرافی، شاهد عمل جراحی قلب باز باشیم که نشان از نگاه ویژه دولتمردان در تقویت زیرساخت‌های درمانی برای کمک به دسترسی راحت‌تر مردم به خدمات در این حوزه است.

وی همچنین با گرامیداشت روز جهانی ماما، افزود: ماماها به دلیل وظیفه و نوع عملکرد خود همواره در سخت‌ترین صحنه‌ها برای کودکان مادری می‌کنند بر همین اساس امیدواریم بهترین پاداش را به دست اولیا دین داشته باشند.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به رضایت مردم از مدیران استانی و شهرستانی هلال احمر، گفت: باید اولویت خود را تقویت اعتماد عمومی به این مجموعه عظیم یا به تعبیر جهانی صلیب سرخ برای ارائه بهترین عملکرد در روز بد حادثه قرار دهیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس هم به مناسبت هفته سلامت در جمع نمازگزاران گفت: هم اکنون ۱۵ فرد مبتلا به کرونا در مراکز درمانی شهرستان بستری هستند که پنج نفر از آنان در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند لذا از مردم درخواست داریم همچنان مساله خود مراقبتی را جدی بگیرند.

فرهاد بدیعی ضمن درخواست از افراد با بیماری‌های زمینه‌ای برای استفاده از ماسک در محیط‌های عمومی، افزود: تمام گروه‌های هدف از جمله افراد با بیماری‌های خاص حتما باید برای ارتقای ایمنی بدن خود در مقابل کرونا، دوره واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از جمعیت شهرستان گنبدکاووس را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند از خانواده‌ها خواست تا جایی که می‌توانند راهنمایی‌های لازم را برای افزایش مراقبت در مقابل بیماری‌ها و ارتقای سلامت‌شان به آنان ارائه دهند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس، مهمترین توصیه‌های قابل ارائه برای ارتقای سلامت جامعه را پرهیز از بی حرکتی، مصرف قند، نمک و چربی زیاد و همچنین انجام ورزش روزانه حداقل ۲۰ دقیقه پیاده روی و مصرف سبزیجات برشمرد و گفت: با انجام این توصیه‌ها و شناسایی به موقع بیماری از اعمال هزینه‌های بالای درمان به خانواده‌ها جلوگیری می‌شود.

بدیعی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب برای جلوگیری از حرکت جامعه به سمت پیری، بیان کرد: یک سری مشکلات برای تقویت جوانی جمعیت وجود دارد که از جمله آن بالارفتن متوسط سن ازدواج دختران، فاصله زمان ازدواج با تولد نخستین فرزند و فاصله زیاد میان فرزند اول و دوم است که پدران و مادران با ارائه راهنمایی‌های درست می‌توانند این مشکلات را به حداقل کاهش دهند.

منبع خبر: خبرگزاری ایرنا

 

اخبار مرتبط:

امام جمعه گنبدکاووس: معلمی دارای بالاترین منزلت بین مشاغل است

همه باید نسبت به مسئله حجاب حساس باشند

گلایه امام جمعه گنبد از کم‌توجهی برخی ادارات به امر به‌معروف

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس