شما اینجا هستید

اخبار گنبد » همه باید نسبت به مسئله حجاب حساس باشند

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها،حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲ با اشاره به اهمیت دعا خصوصا در ماه مبارک رمضان بیان داشت: به تعبیر امام خمینی (ره) ادعیه قرآن صاعد است و لذا قدر دعاها را بدانیم. بالاترین نیاز ما نیاز به چگونه سخن گفتن و راز و نیاز کردن با خداوند می باشد.

وی در ادامه بیان کرد: نتیجه روزه داری یقین،حکمت،تقوای الهی و تثبیت اخلاص است که اگر روزه ای تاثیری بر انسان نداشته باشد و تغییری در او ایجاد نکند اثربخش نخواهد بود اگرچه انجام تکلیف شده باشد.

حجت الاسلام محمود ترابی با تبریک ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی بیان داشت: ۱۲ فروردین آغاز رسمیت بخشی به جمهوری اسلامی، حکومت خدا بر زمین و حکومت مردم بر مردم است.

وی ادامه داد، در همه دنیا و در طول تاریخ هیچ حکومتی اصل حکومتش را به رفراندوم و انتخاب نگذاشته بود که در جمهوری اسلامی این اتفاق افتاد و ۹۸ درصد مردم به نوع حکومت آن رای مثبت دادند.

وی اضافه کرد، اکنون که ۴۴ سال از تشکیل جمهوری اسلامی می گذرد یکی از چهار قدرت برتر جهان و تاثیر گذار در تغییر و تحولات جهانی خصوصا منطقه خاورمیانه شده است.

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به مواضع اخیر جمهوری آذربایجان که ناشی از تحرکات اسرائیل می باشد بیان داشت: امروز دوران ضعف کشور ما نیست و این ما هستیم که تصمیم میگیریم چه موقع سکوت کنیم و چه موقع مانور نظامی داشته باشیم و یا واکنش نشان دهیم و اگرچه حق مان است اما ادعای ارضی نداریم چراکه مردمی که آنجا زندگی می کنند اصیل ترین در ولای اهل بیت و پاره تن ما هستند.

حجت الاسلام ترابی همچنین با اشاره به بیانیه اخیر دستگاه های حاکمیتی و به ویژه وزارت کشور پیرو وضعیت حجاب که اشاره شد صدای مردم مومن و اعتراض مومنانه آنها را شنیدیم و نسبت به آن اقدام داریم بیان کرد: اعلام حمایت، یاری و حضور خود در صحنه برای دفاع از حریم نهاد نورانی خانواده و محرم و نامحرم که حریم غیرت است را داریم.

وی ادامه داد، امروز محور جنگ شناختی و نفوذ دشمن و حرکاتی است که دشمن برای آینده درنظر گرفته تا جنبش فحشا را ایجاد کند و حرمت جوانان مان را بشکند. حجت الاسلام ترابی خاطرنشان کرد، مسئله حجاب،حیا و عفاف مسئله چندجانبه بسیار مهم است که اگر کسی بخواهد حساسیت زادیی کند از جامعه ایمانی نسبت به امر حجاب حتما خائن است و لذا همه باید نسبت به آن حساس باشیم.

وی همچنین بیان کرد، نباید به گونه ای عمل شود که جامعه دو قطبی بین دین دار و بی حجاب ایجاد شود که موجب ایجاد اضطراب و ناامیدی در جامعه شودچراکه ما آنها را نیز فرزندان خود می دانیم.

گزارش : محسن علی پور

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس