شما اینجا هستید

اجتماعی » مراسم گرامی داشت شهدای ۱۲ دی گنبدکاووس برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر ۱۲ دی ۱۳۵۷ شهرستان گنبدکاووس با حضور مهندس مهدی دهرویه معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس، علی جوان فرماندار گالیکش، حجت الاسلام ترابی امام جمعه شهرستان، سرهنگ قاسم پور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، جمعی از مسئولین و مردم انقلابی شهرستان و به مناسبت هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت در محل مسجد صاحب الزمان ( عج) و با سخنرانی حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شد.

حجت الاسلام گرزین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان در یادواره شهدای۱۲دی شهرستان گنبد گفت: مسجد صاحب الزمان عجل الله فرجه الشریف در گنبدکاووس قدمگاه سلاله زهرای اطهر شهید آیت الله مدنی بود و آن روزی که مقام معظم رهبری مخفیانه به دیدار شهیدمدنی و انقلابیون گنبد و گالیکش آمد کسی فکرش را نمی کرد که در تارک پیشانی حضرت آقا یک روز نه رهبری ایران نه امام مسلمین کشورها و جبهه مقاومت بلکه زمینه سازی ظهور بقیه الله الاعظم نقش بسته باشد.

وی افزود : به برکت این قدم ها و نفس های پاکی که در این مسجد مقدس وجود داشته که مثل همچنین روزی در ۱۲ دی وقتی خبر به نمازگزاران رسید که رژیم سفاک پهلوی و عناصر مزدور وطن فروش کشتار مردم را به راه انداختند به غیرت انقلابی شان برخورد  و با چوب و چماق به پا خواستند و جلوی ساواکی که رسما تهدید به کشتار کرده بود و عناصرش که با ژ۳ به مردم شلیک می کردند ایستادند و با شجاعت و غیرت بسیار عجیب به یاری مسلمین و شیعیان غیور گالیکش رفتند تا آن ها را کمک کنند که از شر عناصر خائن وابسته به رژیم پهلوی ملعون نجات پیدابکنند.

حجت الاسلام گرزین در ادامه خاطرنشان کرد : باید کسانی که حق بزرگ و نقش عمده ای در هدایت مردمی ۱۲دی داشتند از جمله آقاسیدباقر موسوی رضوان الله تعالی علیه و مرحوم شیخ علی اکبر ابراهیمی فر که یکی از پرچم داران مبارزه درقیام مردم گنبد بودند حق تکریم شان را ادا کنیم. وظیفه ی ما است که آن ایثارها را بازخوانی کنیم که چطور نترسیدند که با چوب مقابل ژ۳ ایستادند تا ثابت کنند که همیشه خون بر شمشیر پیروز است .

وی ادامه داد، وقتی که امام بزرگوار ما سال ۱۳۳۲ با یک آیه قرآن اهل قیام باشید که بر کاغذ نوشت تنهای تنها شروع به فعالیت کرد در حالی که رضاخان خائن وطن فروش کاری کرده بود که مومنین مجلس امام حسین علیه السلام را در زیرزمین می گرفتند که عناصر پهلوی مبادا صدای حسین حسین آنها رابشنوند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با توجه به شرایط حساس کنونی عنوان کرد : اگر شما اجازه ندهید به زانوهایتان سست شود و دلهایتان بلرزد و زبانتان لکنت پیدا بکند دشمن هرچه باشد، شما که قبلا مفتخر به سابقه پرچمداری نهضت اسلامی بودید به اذن الله غالب بر آنها می شوید.

وی یادآور شد، وقتی آن روز تنهایی و پیروزی امام را دیدیم و تکثیر میلیون ها آقا سیدروح الله را در لشکر امروز آقاسیدعلی خامنه ای در شرق و غرب عالم میبینیم چرا به آینده امیدوار نباشیم. امام خمینی ره با باور و اعتمادی که به خدای متعال داشت امثال شما مجاهدان ۱۲ دی را در خشت خام انقلاب خود می دید گرچه او در اوج غربت و تنهایی اول کارش قیام را رها نکرد.

وی افزود : کسانی که اشتباه تحلیل میکنند نمی گویند هدف دشمن از حمله به سوریه این بود که ارتباط لبنان را با جمهوری اسلامی قطع کنند تا اسرائیل با دغدغه کمتری بتواند با نبود حزب الله مستقیم به ایران حمله بکند. وقتی عناصر ترسیده و وابسته که می گفتند ایرانی ها بجز ساختن آفتابه گلی و آبگوشت هیچ کاری از دستشان بر نمی آید بیایند شوکت جمهوری اسلامی را ببینند که سرعت رشد علمی اش یازده برابر شده و در چند کشور برتر جهان قرار گرفته است.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس