شما اینجا هستید

اجتماعی » یادواره شهدای فجرآفرین و شهدای مقاومت در مسجد قائمیه گنبدکاووس

به گزارش گنبدی ها، یادواره شهدای فجرآفرین و شهدای مقاومت در مسجد قائمیه با سخنرانی امام جمعه گنبدکاووس حجت الاسلام ترابی و حضور فرماندار ویژه مهندس کریمی و مردم و مسئولین برگزار شد

به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام ترابی امام جمعه گنبدکاووس در این مراسم گفت: در بررسی لایه‌های انقلاب از لحاظ فلسفه تاریخی نگاه کمونیستی، نگاه لیبرال دموکراسی و نگاه اسلام و اهل بیت وجود دارد.


حجت‌الاسلام محمود ترابی با اشاره به نگاه اسلام و اهل بیت (ع) اظهار کرد: در نگاه اسلام خدا برای هدایت بشر اوصیایی برانگیخته تا برای تحقق اهداف آخرین و کامل‌ترین دین گام بردارند و با توجه به اینکه در آن زمان شرایط برای ظهور آماده نبود دوران غیبت برای تنبیه مردم آغاز شد.
امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه در دوران غیبت به دوران قرب ظهور می‌رسیم، خاطرنشان کرد: همانطور که دوران غیبت دارای مراحل صغری و کبری بوده برای بازگشت امام به جامعه نیز دوران ظهور صغری و کبری وجود دارد.
وی ادامه داد: در دوران ظهور صغری زمینه‌سازی برای بازگشت امام به جامعه فراهم می‌شود که بعد از آن ظهور صورت می‌گیرد.
ترابی گفت: در حال حاضر جامعه ما در قرب ظهور بوده که در آن حیرت وجود نداشته و افرادی که در کشتی ولایت سوار شوند هیچ‌گاه دچار حیرت نخواهند شد.


وی بیان کرد: ایران اسلامی موذن طلوع صبح و فجر بوده و دهه فجر بازگشت امام به عینیت جامعه و هدایت معنوی است.
امام جمعه گنبدکاووس ابراز کرد: مردم ایران موذن و ام‌القری این حرکت و آغاز کننده و زمینه‌ساز نگاه اسلام در راستا وعده انبیا و اولیا هستند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب بازگشت امام به صحنه جامعه و زمینه‌ساز ظهور بوده و ملت ایران پرچمدار آن هستند.
ترابی بیان کرد: شهدای مقاومت مانند شهید سردار سلیمانی و شهدای گمنام برای عزت‌بخشی به ایران و اسلام مرام ایستادگی شدند.
وی با اشاره به افتتاح المان شهدای گمنام شهر اینچه‌برون گفت: انقلاب و اسلام ما از جوانان گمنامی که زیر ۲۰ سال بوده و در آب غرق شدند و امروز استخوان‌های آنها المان و پرچمی شده تا مردم با پیمان مجدد خود بتوانند به خداوند متعال نزدیک شوند.

مراسم نورافشانی در میدان مرکزی از دیگر برنامه های شب پیروزی انقلاب در گنبدکاووس بود.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس