شما اینجا هستید

استان گلستان » آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گلستان/سیر نزولی کرونا ادامه دارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، دکتر هادی حق شناس امروز شنبه ۱۳ دی در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ضمن گرامیداشت سالگرد شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: امتحانات پایان ترم مدارس برای دانش آموزان به جز دانش آموزان پایه ۱۲ بصورت مجازی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ۱۸۹۲ کودک استثنایی در گلستان مشغول به تحصیل هستند و از این میان ۶۴۹ نفر دسترسی الکترونیکی ندارند ، افزود: برای ۹۸ دانش آموز استثنایی که دسترسی به امکانات الکترونیک ندارند و امکان آموزش به آنان از طریق درسنامه وجود ندارد در ۳۱ نقطه استان کلاس های حداکثر ۲ نفره برگزار خواهد شد و همچنین با نظارت شبکه بهداشت از خانواده های آنان نیز بواسطه طرح شهید سلیمانی حمایت خواهد شد.

 

استاندار گلستان با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در سطح آرامستان های استان گفت: در تمام شهرهای استان فوتی های ناشی از کرونا از بیمارستان مستقیماً به دفن منتقل می شوند.

دکتر حق شناس یادآور شد: با توجه به وضعیت نارنجی و قرمز شهرهای استان مازندران رعایت پروتکل های بهداشتی و منع تردد در شهرهای غربی استان باید با جدیت بیشتری صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: تالارهای عروسی در شهرهای زرد با رعایت پروتکل ها امکان فعالیت دارند اما با هرگونه برگزاری مراسمات عروسی در منازل برخورد خواهد شد.

استاندار گلستان ضمن تقدیر از تلاش های کادر درمانی استان ، گفت: در حال حاضر ۴۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که از این تعداد ۹۳ بیمار در icu و از این تعداد ۳۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند و ۸ گلستانی نیز در شبانه روز گذشته فوت شده اند.

لازم به ذکر است در این جلسه دکتر فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گزارشی از آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان ، مهندس خلیلی مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گزارشی از رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرمستان ها و ناوگان حمل و نقل درون شهری ، دکتر گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش گزارشی از وضعیت آموزشی مدارس استان ارائه کردند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس