شما اینجا هستید

تیتر1 » اهدای خون بیش از ۱۱ هزار نفر از طریق پایگاه انتقال خون گنبدکاووس
گروه : تیتر1 , علمی

به گزارش پایگاه خبری گنبدی ها و به نقل از شبستان، «سید صادق بنی عقیل» گفت: مردم عزیز استان گلستان در روزهای گذشته استقبال خوبی برای اهدای خون داشتند و این مهم باعث شده که مشکلات ما در ذخایر خونی کمتر شود.

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: استقبال مردم برای اهدای خون نیاز است که به صورت مستمر باشد تا بیماران در مراکز درمانی با مشکل رو به رو نشوند.

بنی عقیل یادآور شد: در هشت ماهه گذشته که مردم به سازمان انتقال خون استان مراجعه کردند ما بیش از ۲۵ هزار واحد گلبول قرمز به بیماران رساندیم و بیش از ۲۰ هزار بیمار با استفاده از این فرآورده های خونی از مرگ نجات یافتند.

وی گفت: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ واحد مردم در طول هشت ماهه گذشته پلاکت خون به بیماران اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گلستان یادآور شد: بیشترین اهدا کنندگان ما در طیف جوانان هستند که در سنین ۲۵ تا ۴۰ سال قرار دارند و این گروه سنی بالغ بر ۵۰ درصد از اهدا کنندگان خون استان گلستان به شمار می روند.

وی افزود: در منطقه شرق استان گلستان تنها یک پایگاه انتقال خون داریم که نیاز خون و فرآورده های خونی بیش از ۹ بیمارستان را تامین می کند و تقریبا یک سوم اهدا کنندگان ما از این پایگاه اهدای خون داشتند.

مدیرکل انتقال خون گلستان خاطرنشان کرد: بیش از ۱۱ هزار واحد در هشت ماه گذشته از پایگاه اهدای خون گنبدکاووس نسبت به اهدای خون اقدام کردند.

بنی عقیل افزود: میزان اهدا کنندگان خانم در سطح استان گلستان افزایش یافته است و تقریبا ۱۰ درصد از اهدا کنندگان ما بانوان هستند و در طول هشت ماهه گذشته دو هزار و ۵۰۰ بانوی گلستانی موفق به اهدای خون شدند.

وی گفت: سازمان انتقال خون نسبت به بررسی بیماری های شایعه خونی مثل اچ.ای.وی اقدام می کنند و با جدیدترین و مطمئن ترین روش های آزمایشگاهی این مهم اتفاق می افتد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی گنبدی ها | جامع ترین وب سایت خبری شهرستان گنبدکاووس